ACTUALITAT
Coneix l'actualitat d'Educació 360
10 Juliol 2024
Presenta el teu projecte a la Jornada Anual 2024!
Busquem projectes socioeducatius que reforcen les oportunitats educatives d'infants i joves fora de l'horari lectiu per presentar-los a la 6a Jornada Anual “EDUCACIÓ 360: UNA APOSTA SOCIOEDUCATIVA”.
10 Setembre 2024
INSCRIPCIONS OBERTES! Vine a conèixer recursos i estratègies per desenvolupar un Currículum de ciutat 360
Presentem "Eines per a un Currículum de Ciutat 360", un nou recurs per connectar aprenentatges i transformar l'educació al teu territori.
23 Juliol 2024
El paper dels ajuntaments en una educació a temps complet
La Federació de Municipis de Catalunya i l’Aliança Educació 360 coorganitzen un esmorzar temàtic per debatre el paper dels ajuntaments en una educació a temps complet.
23 Juliol 2024
Educació 360: consensos, compromisos i noves apostes
EDITORIAL
Enric Aragonès Jové
Director de l’Aliança Educació 360
19 Juliol 2024
No et perdis la Jornada Anual "Educació 360: una aposta socioeducativa"!
El pròxim 14 de novembre, no pots faltar a la Jornada Anual 2024 sota el títol "Educació 360: una aposta socioeducativa".
18 Juliol 2024
Com podem personalitzar l’aprenentatge a través del Passaport Edunauta?
Les experiències d’aprenentatge no són exclusives, ni es poden reduir, al context escolar.
18 Juliol 2024
"El Passaport és una eina perquè la Filmoteca arribi a tots els nens del Raval"
L’equipament cultural programa sessions cinematogràfiques gratuïtes i participa en moltes activitats del barri.
16 Maig 2024
Aprendre fora de l'escola: El Passaport Edunauta, l'eina per mobilitzar les famílies del barri de Sant Antoni
L'Escola Aldana ha aconseguit promoure aprenentatges fora de l’escola i que les famílies es vinculin a la vida comunitària.
16 Maig 2024
Els municipis de Girona es troben per definir i treballar nous reptes de l’Educació 360
Col·laboració municipal a les comarques gironines per abordar reptes educatius clau.
16 Maig 2024
Jornada socioeducativa per celebrar 5 anys de la Xarxa d’Educació 360 a terres de Lleida
La Xarxa d’Educació 360 a terres de Lleida celebra cinc anys recordant la feina feta, compartint i marcant nous reptes socioeducatius per continuar avançant.
11 Març 2024
Jornada de treball de la xarxa d'Educació 360 del camp de Tarragona
El grup motor de la Xarxa Educació 360 al Camp de Tarragona es reuneix per cocrear un objectiu comú, generar sinergies entre els agents i concretar accions.
Susana Simon i Elvira Sauceda
Educadores del Centre obert del Morell
07 Març 2024
Més enllà de l'escola, l'educació a temps complet al món rural
El món rural dibuixa l’escenari perfecte per desenvolupar-hi projectes que involucrin i vertebrin tota la comunitat, generant ecosistemes educatius que garanteixin oportunitats educatives a temps complet.
07 Març 2024
El món rural aposta per una Educació 360
El 17 de febrer, prop de setanta agents educatius es van trobar al Castell de Verdú, a la comarca de l’Urgell, per potenciar els ecosistemes educatius rurals amb l’objectiu de garantir una educació a temps complet.
07 Març 2024
La Federació de Municipis de Catalunya (FMC) demana una política d'educació a temps complet que compti amb el món local
L’FMC s'adhereix a l'Aliança Educació 360 per defensar i promoure una educació que connecti aprenentatges i agents educatius per oferir més i millors oportunitats per a tothom.
06 Març 2024
Obrim dades: La matriu de l’enquesta 360 en obert
L’Enquesta de participació extraescolar d’infants i adolescents de 6 a 15 anys a Catalunya 2022 de l’Aliança Educació 360 es presenta com una eina oberta per a avançar en el coneixement i, sobretot, en la presa de decisions de responsables polítics en matèria d’educació fora escola.
19 Gener 2024
Per una política de país que garanteixi l'educació a temps complet
Us esperem dijous dia 1 de febrer a partir de 2/4 de 6 de la tarda a l'Escola Àgora de Girona!
18 Gener 2024
L’educació va més enllà de l’escola: el camí cap a una educació a temps complet des del centre educatiu
Núria Larroya Gordo
presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya
18 Gener 2024
El Passaport Edunauta a l’escola: una eina per connectar i dinamitzar els aprenentatges més enllà de l’escola
Les escoles tenen un paper de baula dins del programa en l’acompanyament als infants per la descoberta d’aprenentatges més enllà de l’escola a partir de fórmules diverses.
18 Gener 2024
Centres educatius 360: l’aposta pel territori i la comunitat com a estratègia per garantir l’equitat
Experiències de tres centres educatius que treballen per la inclusió i l’equitat a través de projectes comunitaris arrelats al territori.
17 Gener 2024
Jornada d’Educació 360 a territoris rurals
Potenciem els ecosistemes educatius rurals per garantir una educació a temps complet.
16 Novembre 2023
Aprenentatges i reflexions sobre el model uruguaià d'educació a temps complet
Lilián Strada ha compartit l'experiència uruguaiana d’educació a temps complet amb membres de l'Aliança en un seminari que ha permès pensar i debatre sobre el model que volem per a Catalunya.
16 Novembre 2023
Cap a una educació a temps complet a Catalunya: garantim extraescolars i activitats d’estiu
L’Aliança Educació 360 presenta les bases d’una política de garantia d’activitats extraescolars i d’estiu, basada en les reflexions i aprenentatges de la trajectòria d’experiències locals i referents internacionals.
16 Novembre 2023
La jornada anual de l’Aliança Educació 360 ha estat tot un èxit!
La Jornada anual d’Educació 360 aplega a més de dues-centes persones i fa un pas endavant en el camí per aconseguir una política de país que garanteixi les activitats extraescolars i d’estiu.
23 Octubre 2023
140.000 infants i adolescents no faran cap activitat extraescolar aquest curs
La participació extraescolar és molt rellevant a la nostra societat ja que és una pràctica majoritària (83% de participació mitjana), però que no està garantida per a tothom. Vegeu els resultats de l'Enquesta de Participació Extraescolar.
20 Octubre 2023
Rutes d’aprenentatge a la Universitat de Lleida: el futur de l’educació té mirada 360
Durant aquest mes d'octubre es duen a terme rutes d'aprenentatge amb perspectiva educativa 360 a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), de la Universitat de Lleida.
09 Octubre 2023
Construïm una educació a temps complet per a Catalunya
El proper 8 de novembre celebrem la jornada anual de l'Aliança Educació 360. Coneixerem iniciatives educatives d'arreu del país i compartirem les bases polítiques necessàries per garantir el dret dels infants a l'educació fora escola. Inscriu-t'hi!
21 Setembre 2023
Comencem el curs revisant el punt de partida al nostre municipi
Garantir que tots els infants i joves tinguin igualtat d’oportunitats a una educació completa, connectada i de qualitat és una responsabilitat necessàriament compartida.
18 Juliol 2023
Una activitat amb el Passaport Edunauta a la setmana: “El que més m’agrada és que es pot fer en família”
El Passaport Edunauta un programa per ampliar les oportunitats educatives més enllà de l’escola per a tots els infants busca nous territoris que es sumin, voleu saber com viuen els infants i famílies la seva participació? En Marc i la seva mare ens ho expliquen.
17 Juliol 2023
La comunitat edunauta creix! Us hi sumeu?
Busquem 20 ajuntaments, consells comarcals o organitzacions que vulguin impulsar polítiques i actuacions que afavoreixin l’accés a activitats en el fora escola a través del programa Passaport Edunauta.
17 Juliol 2023
Un estiu per fer balanç, una tardor per fer un salt: una política per garantir drets!
EDITORIAL
Enric Aragonès Jové
Director de l’Aliança Educació 360
13 Juliol 2023
Com compartir un marc de competències ajuda a articular l’ecosistema educatiu?
Un recull de les idees principals del diàleg que van compartir la Mireia Civís, l'Enric Aragonès i el Michael Stevenson sobre el potencial dels marcs de competències locals.
Mireia Civís
professora de la FPCEE Blanquerna
16 Juny 2023
Olot, Viladecans i el Palau d’Anglesola, seleccionats entre els plans de treball de la Crida Currículums de Ciutat
Tres ajuntaments participants a la crida comptaran amb acompanyament individual durant el curs vinent per implementar els seus plans de treball.
16 Juny 2023
El Passaport Edunauta, una via per descobrir nous aprenentatges més enllà de l’escola
Reflexionem amb l’equip impulsor d’Avinyó (Bages) sobre les potencialitats i reptes del Passaport Edunauta per a l’acció tutorial i la participació a les activitats.
16 Juny 2023
Crida de Currículums de Ciutat: una oportunitat per connectar i potenciar les experiències educatives
Deu territoris han compartit un procés únic d’acompanyament, intercanvi de coneixement, capacitació i mentoria per desenvolupament marcs de competències compartits.
Laura Segarra Sánchez
mestra i investigadora en desigualtats educatives
14 Juny 2023
Tres noves publicacions disponibles a la web: competències, qualitat i ecosistemes
L’Aliança Educació 360 segueix generant i oferint nous recursos perquè tots els agents compromesos puguin avançar en la garantia del dret a una educació que va més enllà de l’escola.
14 Juny 2023
Francesc Arolas: “Cal picar molta pedra i destinar molts més recursos en l’educació fora escola”
Entrevistem a Francesc Arolas, regidor d’Educació de l’Ajuntament de Granollers i tercer tinent d’alcalde.
Clàudia Mas
Periodista
14 Juny 2023
Albert López: “Des de l'administració cal que entenguem la infància i la joventut com un valor del present”
Entrevistem a Albert López, ha estat regidor d'Educació i Serveis Socials de l’Ajuntament Celrà entre 2019 i 2023.
Clàudia Mas
Periodista
06 Juny 2023
Jornada de cloenda de la crida Currículums de ciutat el 15 de juny
El proper 15 de juny al matí se celebrarà la jornada de cloenda de la Crida Currículums de ciutat. Aquest acte servirà compartir quins han estat els aprenentatges, les reflexions i les propostes de treball que han sorgit de les sessions de capacitació i, a més, per anunciar com seguirà la proposta de Currículums de ciutat a partir d’ara.
15 Maig 2023
La protecció dels infants davant la violència: què preveu la LOPIVI per a les activitats extraescolars?
L'enfocament integral de la protecció i la figura del delegat o delegada de protecció i benestar són les dues principals eines previstes a la LOPIVI, en l'àmbit de l'educació fora escola, per a la protecció dels infants davant l'augment de les violències rebudes.
Laura Segarra
mestra i investigadora en desigualtats educatives
14 Abril 2023
Reflexions sobre el Learning Walk al Regne Unit per a conèixer experiències educatives en el fora escola
Una delegació de municipis vinculats al Passaport Edunauta ha visitat experiències d’educació en el fora escola per aprendre sobre el seu desplegament i extreure pràctiques per al territori.
14 Abril 2023
Maria Truñó: “Els ajuntaments tenim i volem jugar un paper central, però les altres administracions han de fer la seva part”
Entrevistem la Maria Truñó, comissionada d'Educació de Barcelona.
Clàudia Mas
Periodista
12 Abril 2023
L’agenda municipal de l’educació 360, una caixa d’eines adaptable a uns municipis diversos
El document proposa un model customitzable per construir una agenda de polítiques d’educació a temps complet a tots els municipis de Catalunya.
Andreu Termes i Roger Barres
Autors de l’agenda de política local Municipis 360, municipis d’oportunitats
12 Abril 2023
Quan tots els infants d’un municipi saben què vol dir “ser edunauta”
L’experiència de El Palau d’Anglesola evidencia que implantar el Passaport Edunauta en municipis petits no només és possible sinó que pot presentar molts avantantatges.
12 Abril 2023
Impuls de la Xarxa d’Educació 360 del Camp de Tarragona
Una vuitantena de persones han participat en una trobada a Reus en la qual s’han exposat diverses experiències d’èxit fora escola.
16 Març 2023
Una agenda 360 que vetlli pels drets de la infància
La Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCat) de la Taula del Tercer Sector ha elaborat un recull de propostes per a les eleccions municipals de maig 2023.
Francina Alsina i José Antonio Ruiz
Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i Plataforma d'Infància de Catalunya
13 Març 2023
El Passaport Edunauta a Viladecans: un programa que connecta tot l’Ajuntament
El Passaport Edunauta ha contribuït a cohesionar les àrees del consistori de Viladecans amb l’objectiu comú de garantir oportunitats educatives fora escola.
13 Març 2023
Actes al Palau d’Anglesola, Girona i Reus per reflexionar i fer balanç de l’Educació 360, a finals de març
A finals del mes de març les diferents xarxes territorials d’Educació 360 han organitzat actes on es presentarà l’agenda de mesures de política municipal.
07 Març 2023
Núria Marco: “Un dels grans reptes 360 és arribar a totes les famílies”
Entrevistem la Núria Marco, regidora d’Educació d’Amposta, que ens explica com han integrat la mirada d’Educació 360 a la política educativa municipal per ampliar les oportunitats educatives per a totes les famílies.
14 Febrer 2023
Municipis 360, municipis d’oportunitats. Presentació de l’agenda de polítiques municipals a les Terres de l’Ebre
El proper 23 de febrer al Consell Comarcal de Terra Alta a Gandesa les 17:30h es presentarà l'agenda de mesures de política municipal amb representació territorial de polítics de municipis de les 4 comarques de les Terres de l'Ebre.
13 Febrer 2023
Treballem els reptes municipals de l’Educació 360
A la V Jornada de Municipis de la Comarques Gironines hem compartit estratègies per avançar en l’equitat, la coordinació entre agents i la participació juvenil.
13 Febrer 2023
Soledad Rosende: “Hem aconseguit una educació no lectiva universal: gratuïta, accessible i equitativa”
Entrevistem Soledad Rosende, regidora d’Educació i Salut de l'Ajuntament de Martorell, des d'on s'ha impulsat una Carta Bàsica d’Activitats Extraescolars de caràcter esportiu i cultural totalment gratuïta.
13 Febrer 2023
Dues noves eines que connecten els centres educatius i l’entorn: el Mesograma i l’EPA
Albert Quintana i Oliver
membre de l’equip motor de l’Aliança 360 en representació de la Federació dels MRPs de Catalunya
13 Febrer 2023
Com promoure comunitats resilients?
“Per promoure pràctiques resilients necessitem la participació de tots els agents i, per tant, també dels nens/es i joves”. Carme Montserrat, investigadora de la UdG.
Laura Segarra
mestra i investigadora en desigualtats educatives
09 Febrer 2023
Projecte Meraki, l’handbol que trenca barreres
Un projecte on l’esport esdevé eina integradora i transmissora de valors, per millorar la cohesió social i les relacions interculturals.
09 Febrer 2023
El Passaport Edunauta al Pallars Jussà, una eina per a la cohesió del territori
La implementació del passaport al Pallars Jussà ha permès treballar la cohesió del territori i reforçar el coneixement de l’entorn als infants que hi viuen.
Maria Oliva Campabadal
Periodista
02 Febrer 2023
Crida Currículums de Ciutat
Busquem ajuntaments, consells comarcals o organitzacions que vulguin iniciar o seguir avançar en el desplegament d’iniciatives amb mirada 360 a través d’aquests eixos: la connexió entre aprenentatges i agents diversos, l’equitat i la qualitat de les pràctiques educatives, l’acreditació dels aprenentatges per fer-los visibles i la millora de les polítiques que fomenten la igualtat d'oportunitats en el fora escola.
Voleu participar de la Crida? Inscripcions obertes fins el 17 de març
16 Gener 2023
V JORNADA DE MUNICIPIS DE LES COMARQUES GIRONINES
El proper divendres dia 20 de gener tindrà lloc la 5a Jornada de Municipis de la Xarxa d’Educació 360 de les comarques gironines, que se celebra cada any i s’ha consolidat com un espai comú d’intercanvi i d’elaboració d' orientacions compartides.
13 Gener 2023
L’aprenentatge fora de l’aula millora les habilitats dels infants: què podem aprendre de la Children’s University?
L’aprenentatge més enllà de les aules ofereix una via per desenvolupar competències, construir coneixement, descobrir aficions i explorar nous interessos”, Helen O’Donnell
13 Gener 2023
El Passaport Edunauta ha reforçat la curiositat dels alumnes per aprendre coses noves
Docents de l’escola Ramon Pont de Terrassa i de l’escola Font Rosella de Sabadell destaquen que el passaport permet una acció compartida molt necessària entre les famílies i els centres educatius.
Maria Oliva Campabadal
Periodista
11 Gener 2023
La prescripció social o com garantir la participació dels infants vulnerats en les extraescolars
La prescripció social de les activitats fora-escola és un element propi dels Serveis Socials.
Eloi Mayordomo
Politòleg expert en serveis socials, participació i infància
11 Gener 2023
Entarda’t, les tardes de lleure a Girona
Projecte d’educació en el lleure per infants en horari no lectiu i espai de tardes per a les famílies perquè puguin conciliar.
Àdam Bertran i Martínez, Tània Genové i López i Pili Buil Fatés.
10 Gener 2023
Nous reptes per l’educació 360: allò que és per a alguns, que sigui per a tothom
És l’hora d’aprofitar l’impuls i els aprenentatges de les iniciatives aïllades per fer-ne un canvi sistèmic, una política pública.
EDITORIAL
Enric Aragonès Jové
Director de l'Aliança Educació 360
21 Desembre 2022
Fathia Benhammou anuncia el relleu de la direcció de l’Aliança Educació 360
Fathia Benhammou passa el relleu de la direcció de l'Aliança Educació 360 a l'Enric Aragonès Jové qui entoma l'encàrrec de liderar la xarxa 360.
21 Desembre 2022
Passaport Edunauta: experimentar i aprendre a través del vincle amb el municipi
Infants de quart i cinquè de primària de Terrassa i Sabadell comparteixen les seves experiències amb el Passaport Edunauta.
Maria Oliva Campabadal
Periodista
21 Desembre 2022
Una agenda per a les activitats fora-escola
La governança de les activitats extraescolars hauria de coincidir amb la governança de les polítiques d’infància en l'àmbit local.
Eloi Mayordomo
Politòleg expert en serveis socials, participació i infància.
21 Desembre 2022
Futurs/es docents i educadors/es socials de Lleida connectats/des amb la mirada 360
Sessions per alumnes d’Educació Social i d’Educació Primària de la UdL per incorporar la perspectiva d'educació a temps complet.
Àngels Torrelles, Olga Bernad i Agustín González
15 Desembre 2022
Acte de presentació de la Crida Currículums de ciutat, una oportunitat per connectar les experiències educatives del territori
El proper 31 de gener presentarem la Crida Currículum de Ciutat, promoguda per l’Aliança Educació 360, en una jornada adreçada a ajuntaments i altres organitzacions amb lideratge territorial que tinguin interès en començar a impulsar un marc de competències locals o vulgui iniciar-se en les possibilitats dels Currículums de Ciutat amb una mirada 360.
15 Desembre 2022
Tres fulls de ruta perquè tota la ciutat eduqui en la mateixa direcció
Boston, Chicago i Pittsburgh han creat marcs competencials d’aprenentatge per alinear tots els agents educatius del municipi amb l’objectiu de formar joves amb les habilitats necessàries per fer front als reptes del segle XXI
14 Desembre 2022
“Tots els municipis haurien de tenir una estratègia del temps fora de l’escola”
Tots els municipis haurien de tenir una estratègia del temps fora de l’escola
01 Desembre 2022
Educació 360 demana als partits polítics que les candidatures locals incloguin polítiques educatives a temps complet per igualar oportunitats
L’Aliança Educació 360 presenta una agenda de mesures educatives municipals per als partits polítics i els futurs responsables polítics dels pobles i ciutats de Catalunya.
08 Novembre 2022
Els Currículums de ciutat, una oportunitat per connectar les experiències educatives del territori
Una crida a lideratges municipals. Reserva’t el 31 de gener de 2023. T’esperem per explorar el potencial educatiu dels Currículums de ciutat!
02 Novembre 2022
Municipis 360, municipis d’oportunitats
Presentació de l’agenda de política local de l’Aliança Educació 360.
31 Octubre 2022
El desplegament del programa d’extraescolars artístiques i científiques en el marc de Pla de Barris de Barcelona
Sergi Díaz
Director de Cultura i Educació als Barris. Ajuntament de Barcelona
30 Octubre 2022
El fora escola com a assaig d’una reorientació educativa necessària
L’educació artística, musical, literària i dramàtica no hauria de ser un mer convidat de pedra en l’àmbit educatiu, sinó un dels seus fonaments.
Pau Llonch Méndez
cooperativista a Versembrant SCCL
30 Octubre 2022
Obert per vacances: cap a una política de temps educatius
Al llarg de l’any, els infants i els joves passen més hores fora de l’escola que no pas dins.
Jordi Plana
Gerent de l’Institut de Ciències Polítiques i Socials
27 Setembre 2022
Més pressupost per a més beques: l’Estiu Enriquit comença al setembre
Els casals d’estiu com un servei clau de política pública municipal és una tasca de tot l’any i de molts agents implicats amb mirades complementàries.
27 Setembre 2022
F’Estiu Jove Viladecans: més i millors oportunitats educatives per als joves
El F’Estiu Jove 2022 és una proposta d’activitats pels adolescents i joves del municipi, incloent la franja d’edat entre 12 i 18 anys.
27 Setembre 2022
Jornada: OBRIM LA MIRADA A L’ECOSISTEMA EDUCATIU
Els centres educatius són una peça per clau per garantir que tots els infants i adolescents puguin ampliar les seves oportunitats educatives més enllà de l’horari lectiu.
27 Setembre 2022
El Passaport Edunauta és una oportunitat per avançar en equitat i connectar el dins i fora escola
Barberà del Vallès, localitat de la comarca del Vallès Occidental amb una població de 33.016 habitants, és un dels municipis que recentment ha decidit apostar per l’aplicació del Passaport Edunauta.
22 Juliol 2022
Les arts a l’educació: el moment és ara!
Gemma Carbó
presidenta de Conarte Internacional a Girona. Directora del Museu Vida Rural de la Fundació Carulla.
21 Juliol 2022
Martorell fa una aposta clara per l’equitat educativa: un programa d’activitats extraescolars universals i gratuïtes
Valentí Santos Gallego
Director del Patronat Municipal de Serveis d’Atenció a les Persones de Martorell.
20 Juliol 2022
Com fer més real l'educació a temps complet des dels ajuntaments?
Lluís Carol Andrés
Cap de l’Àrea de Drets Civils i Ciutadania de l’Ajuntament de Barberà del Vallès.
19 Juliol 2022
Efectes i desigualtats de les activitats no curriculars
Arnau Palou
sociòleg, investigador en desigualtats educatives.
18 Juliol 2022
Cities of Learning, un programa que premia i obre a tothom les activitats extraescolars
L’aprenentatge fora de l’escola és fonamental per obtenir habilitats que ajudin els infants i joves a desenvolupar-se en societat. És el que es coneix com a life skills, habilitats per a la vida.
09 Juny 2022
Alcem la veu per una educació a temps complet
Fathia Benhammou
directora de l’Aliança Educació 360
09 Juny 2022
“Proporcionar als infants activitats educatives a les tardes ajuda al benestar dels nens i les famílies, però també a prevenir el fracàs escolar”
Pedro Abrantes és investigador de la Universitat de Lisboa i membre del gabinet del Ministre d’Educació del Govern Portuguès del 2016 al 2020.
08 Juny 2022
Marketplace d’Educació 360: coneix 12 experiències 360 inspiradores
A la jornada anual #Primavera360: l’impuls transformador de l’Educació a temps complet celebrada el passat 12 de maig, vam tenir l’oportunitat de conèixer una dotzena d’iniciatives que s’estan desenvolupat a diferents territoris sota el co-lideratge de diversos agents.
08 Juny 2022
Les idees clau de la política d’Escola a Temps Complet de Portugal
La Política d’Escola a Temps Complet a Portugal va ser implementada el 2005 pel Ministeri d’Educació a tot el país amb acords de col·laboració i de finançament amb ajuntaments i direccions escolars.
08 Juny 2022
ScienceLab, un programa d’èxit a Alemanya per acostar la ciència a les escoles
Alemanya compta des de fa prop de 20 anys amb el ScienceLab, un programa pioner sense ànim de lucre que es dedica a apropar a la majoria d’escoles del país els coneixements de les ciències naturals, la tecnologia, les matemàtiques i l’enginyeria.
16 Maig 2022
Educació 360 fa una crida a passar del consens a l’acció per impulsar l’educació a temps complet a tot el territori
La jornada anual de l’Aliança Educacio 360 ha reunit experiències de tot el territori per compartir aprenentatges i posar en valor el lideratge municipal per garantir oportunitats educatives als infants i joves.
16 Maig 2022
Portugal: Escola a Tempo Inteiro, una política de país
Portugal ha guanyat rellevància a escala internacional per una política educativa reeixida que de manera sostinguda ha aconseguit reduir l’abandó escolar i millorar els resultats educatius fins a situar-se en estàndards similars a la mitjana europea.
15 Maig 2022
Més equitat en el fora escola? El Passaport Edunauta digital ens ajuda!
Oriol Nicolau
soci de la cooperativa +Educació, coimpulsora del Passaport Edunauta.
15 Maig 2022
La Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural Pere Tarrés: un espai per a la creació de coneixement compartit
Dra. Txus Morata
Directora de la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL.
03 Maig 2022
La Primavera 360 arriba a Martorell!
En el marc de la #Primavera360, Martorell organitza la jornada MARTORELL EDUCA 360: una oferta d’extraescolars bàsica, universal i gratuïta a debat amb l’objectiu de reflexionar sobre la implementació de programes destinats a reduir l’escletxa de desigualtats educatives.
08 Abril 2022
Activitats #Primavera360
La #Primavera360, la crida que vam llançar al mes de febrer perquè ajuntaments, centres educatius i institucions socials i educatives omplissin els territoris d’educació connectada, aglutinarà prop d’un centenar d’activitats a finals d’abril i durant les tres primeres setmanes de maig.
07 Abril 2022
Impulsem l’Educació 360, Educació a temps complet als territoris rurals
Dissabte 7 de maig, una mateixa jornada amb 4 seus diferents: El Palau d’Anglesola, Flix, L’Espluga de Francolí i La Vall d’en Bas.
05 Abril 2022
#PRIMAVERA360: L’impuls transformador de l’Educació a temps complet
En el marc de la #primavera360 us proposem reflexionar sobre la governança i implementació de polítiques educatives 360 a Catalunya . Per encetar el debat analitzarem el model d’Educació a temps complet de Portugal de la mà d’un tècnic assessor del govern portuguès i un responsable polític de l’ajuntament de Matosinhos. La jornada se elebrarà el dia 12 maig Online.
29 Març 2022
Educació a temps complet: el pas dels programes a les polítiques
Sarai Samper Sierra
Col·lectiu d’Analistes Socials
27 Febrer 2022
Educació 360 demana més inversió municipal perquè tots els infants vulnerables puguin gaudir de casals d’estiu
Les activitats de lleure educatiu durant l’estiu són oportunitats excel·lents per al gaudi i la socialització d’infants i joves.
26 Febrer 2022
D'escola a ecosistema educatiu: un canvi de mirada
David Roco Alafont
mestre, llicenciat en Història i Ciències de la Música, director de l’escola Prat de la Riba de Reus i membre de la XEPR
23 Febrer 2022
Perach Tutorial, un projecte per acostar la universitat als entorns més vulnerables
Hi ha estudis que demostren que l’alumnat d’entorns desafavorits té menys números d’anar a la universitat. Conscients d’aquesta realitat, fa 47 anys que a Israel es va posar en marxa el programa Perach Tutorial
23 Febrer 2022
Les tardes en el cor de les polítiques educatives
Maria Truñó i Salvadó
Comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona
23 Febrer 2022
“Implicar les entitats a través del Passaport Edunauta ajuda a crear comunitat educativa”
Maria Oliva Campabadal
periodista
03 Febrer 2022
Busquem líders de la #Primavera360. T’hi apuntes?
Una crida perquè ajuntaments, centres educatius i institucions socials i educatives omplin els territoris d’educació durant la #Primavera360
26 Gener 2022
Barcelona fa un salt cap a l’educació a temps complet: accés universal i generalitzat a les activitats extraescolars
L’Ajuntament engega un projecte per crear una oferta pública que asseguri a tots els infants i adolescents un mínim de dues tardes d’extraescolars de diferents tipus: culturals, esportives, artístiques, científiques o d’idiomes.
19 Gener 2022
Impulsar activitats fora escola per millorar l’equitat en l’èxit educatiu
Sarai Samper Sierra
autora de la publicació
14 Gener 2022
El Passaport Edunauta més enllà del curs escolar: l’experiència als Casals Urbans Baobab
Laura López
membre de la cooperativa +Educació i coordinadora dels Casals Urbans Baobab a la franja del Besòs (Barcelona).
14 Gener 2022
Es constitueix el Consell Rector del Fòrum de les Arts a l’Educació
El passat 13 de gener es va constituir el Consell Rector del Fòrum de les Arts a l’Educació.
14 Gener 2022
Afterschool Alliance, una xarxa per oferir activitats extraescolars a tots els infants
No tots els infants i joves tenen accés a activitats extraescolars en sortir de l’escola. Molts, sobretot els més vulnerables, es veuen obligats a quedar-se a casa o a passar les tardes al carrer sense saber com aprofitar el temps lliure.
14 Gener 2022
DESPLEGUEM ELS PLANS ESTRATÈGICS D’EDUCACIÓ 360
IV jornada de municipis de les comarques gironines d'educació a temps complet.
14 Gener 2022
Projecte educatiu municipal de Soses: la connexió de les oportunitats del poble al servei d’infants, joves i grans
Mercè Roca
Escola Jaume Miret de Soses
13 Gener 2022
Els Punts Òmnia: millorar l'èxit educatiu amb mirada comunitària
Romina Llambrich Barberà, dinamitzadora del Punt Òmnia Tortosa i coordinadora del reforç educatiu del Grup Esplai Blanquerna.
19 Desembre 2021
Despleguem els plans estratègics d'educació 360
Comencem un nou any amb energia i il·lusió per retrobar-nos i compartir la feina feta pels municipis de les comarques gironines durant l’any 2021, i donar-nos un nou impuls per l’any que comencem.
19 Novembre 2021
El paper dels Espais Joves Municipals en l’equitat educativa
David Martínez i Lluís
Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Sitges
19 Novembre 2021
Una nova mirada en l’abordatge de polítiques públiques adreçades als adolescents
Hungria Panadero
Cap de projectes. Fundació Ferrer i Guàrdia
08 Octubre 2021
Extraescolars amb impacte: una guia per impulsar activitats fora escola que millorin l’equitat en l’èxit educatiu
Dos de cada deu infants no gaudeixen d’oportunitats educatives fora escola, i el seu perfil social està associat a famílies amb dificultats econòmiques, baix nivell d’estudis i d’origen estranger.
08 Octubre 2021
Citizen Schools, 25 anys preparant adolescents vulnerables per al món laboral
Tots els infants tenen capacitat per progressar dins l’escola, però no tots gaudeixen de les mateixes oportunitats per a fer-ho amb garanties.
05 Octubre 2021
Vols unir-te al Passaport Edunauta per impulsar aprenentatges fora escola i l’equitat al teu municipi?
Busquem ajuntaments, consells comarcals o altres organitzacions educatives territorials interessades en formar part de la comunitat Edunauta el proper curs.
20 Setembre 2021
Jornada Anual d’Educació 360 a les Terres de l’Ebre. Inscriu-t'hi!
La Xarxa de Terres de l’Ebre organitza la seva 3a jornada anual d’Educació 360 al territori. Serà el dissabte 23 d’octubre a l’Escola i Centre Professional de Música La Lira Ampostina.
16 Setembre 2021
#RavalEstiuEducatiu: el treball comunitari per l’equitat educativa, també a l’estiu
Des del #RavalEstiuEducatiu s’ha impulsat, per segon any consecutiu, una resposta per nodrir de continguts de qualitat i proximitat els aprenentatges d’estiu del Raval
16 Setembre 2021
Educació 360 als pobles: quin pot ser el paper de l’escola?
Assumpta Duran
mestra jubilada de l’escola de Borredà- ZER Berguedà Centre i membre del Secretariat d’Escola Rural de Catalunya.
16 Setembre 2021
Strive Together, 10 anys fent xarxa als Estats Units per no deixar cap infant enrere
Per aconseguir un canvi a gran escala cal començar a treballar en l’entorn més proper i de la manera més transversal possible, implicant col·lectius diversos que remin a favor d’un objectiu comú
13 Setembre 2021
Més adolescents gaudint del fora escola. Com impulsar la participació adolescent a les activitats i espais locals de lleure?
És important que en aquesta etapa les persones tinguin accés a oportunitats educatives de qualitat, significatives, tant a dins com a fora de l’escola.
23 Juliol 2021
La participació d’infants i adolescents en oportunitats educatives 360
Amb motiu de la publicació del llibre “Educació 360: més enllà del temps lectiu” hem tingut ocasió de fer l’exercici de contrastar diverses fonts de dades per obtenir una radiografia de l’accés dels infants i adolescents a les oportunitats educatives extraescolars.
23 Juliol 2021
Remake Learning, un exemple de treball en xarxa per fer l’aprenentatge més atractiu
El 2007, a la ciutat nord-americana de Pittsburgh, un grup d’educadors i investigadors van crear Remake Learning, un projecte per fer xarxa entre entitats d’aquesta localitat de Pensilvània i oferir un aprenentatge als infants i joves que anés més enllà de l’escola i que, sobretot, fos més pràctic i atractiu.
29 Juny 2021
Les arts i la cultura, un gran recurs educatiu
Gemma Carbó
directora del Museu de la Vida Rural- Fundació Carulla
29 Juny 2021
La veu dels edunautes: què guarden dins del seu preuat Passaport?
Reconèixer les habilitats pròpies i les adquirides és una bona manera de valorar els aprenentatges i millorar l’autoestima
Alba Arnau
29 Juny 2021
City Connects, 20 anys reduint les desigualtats en alumnes vulnerables dels Estats Units
El City Connects ha rebut elogis per totes bandes, especialment per posar els alumnes al centre del progrés educatiu.
25 Maig 2021
Publicació 'Educació 360: més enllà del temps lectiu'
En una societat global i complexa com l’actual es requereix una educació transversal, amb participació d’agents i recursos diversos. L’escola hi té un paper rellevant, però insuficient, perquè l’educació no s’acaba quan finalitza l’horari lectiu.
24 Maig 2021
Desigualtats socioterritorials i participació en les activitats educatives fora de l’escola a Barcelona
Laia Pineda i Andreu Termes, Institut Infància i Adolescència de Barcelona i Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona
21 Maig 2021
L’acció tutorial des del Passaport Edunauta: la prescripció d’activitats d’aprenentatge fora escola
Oriol Roca, Cooperativa +Educació.
21 Maig 2021
El Passaport Edunauta com a eina municipal que connecta l’ecosistema educatiu local
Mireia Mas, cap de projecte de la Fundació Bofill.
20 Maig 2021
Harlem Children’s Zone, una iniciativa per acostar la universitat a entorns desafavorits
La iniciativa va més enllà de l’escola bressol i també té escoles de primària pròpies que compten amb un curs més de durada i ofereixen un currículum acadèmic amb coneixements i habilitats clau per accedir als estudis universitaris
19 Maig 2021
Universitats 360: ecosistemes educatius distribuïts i connectats d’aprenentatge
Moisès Esteban-Guitart, Institut de Recerca Educativa, Universitat de Girona
17 Maig 2021
El Passaport Edunauta creix! Voleu implementar-lo al vostre municipi? - Inscriu-t’hi!
Busquem ajuntaments, consells comarcals o altres organitzacions educatives territorials interessades en formar part de la comunitat Edunauta el proper curs.
17 Maig 2021
Més enllà del temps lectiu, Educació 360
Anna Forés i Artur Parcerisa, directors de la publicació Educació 360: més enllà del temps lectiu. Una aproximació a les dades de participació i als agents de l'ecosistema educatiu.
25 Abril 2021
En xarxa! Connectem els centres a l’ecosistema educatiu
Jornada de llançament de la guia Centres Educatius 360. El proper 4 de maig de 17.30 a 19.30 h
24 Abril 2021
Educació 360 alerta que les desigualtats educatives s’amplien any rere any durant l’estiu per la diferència d’oportunitats entre infants i joves
A Catalunya, no tots els infants, adolescents i joves tenen les mateixes oportunitats de gaudir d’activitats durant els 85 dies de vacances d’estiu.
08 Abril 2021
Crida Educació 360: L’aprenentatge no fa vacances! – Municipis per un #EstiuEnriquit. Inscriu-t’hi!
L’estiu és el moment més vibrant de l’any. És un espai únic de llibertat i intensitat, on cada detall compta, on els records són duradors i les experiències més màgiques. També és l’oportunitat de descobrir coses noves, fer amics i connectar amb allò que ens fa sentir vius.
07 Abril 2021
Expanded Schools, un projecte pioner per obrir l’educació en el lleure a tots els infants
Hi ha estudis que demostren que els infants que ocupen el seu temps lliure amb activitats extraescolars tenen un millor rendiment acadèmic que no pas els que no fan cap activitat de lleure fora de l’escola.
07 Abril 2021
La personalització de base comunitària contribueix a millorar l’equitat educativa?
Moisès Esteban-Guitart i Edgar Iglesias Vidal, Institut de Recerca Educativa (Universitat de Girona).
07 Abril 2021
Serveis socials no fa res, l’escola no actua
Natàlia Vilellas, Maite Reimóndez. Alba Sanagustin, Maria Juan i Joan Artigal, membres de l’equip educatiu de l’institut escola/espai educatiu de Trinitat Nova (Barcelona)
10 Febrer 2021
Com podem donar resposta al repte de l'equitat digital des d'una perspectiva comunitària, especialment en entorns vulnerables?
Juanmi Muñoz
codirector ODITE i soci director de CEL Working.
10 Febrer 2021
Les eleccions de l’educació: polítiques educatives per garantir l’educació 360
Fathia Benhammou
directora de l’Aliança Educació 360
10 Febrer 2021
Comunitats 360, comunitats resilients per l‘equitat educativa
Fathia Benhammou
directora de l’Aliança Educació 360
27 Gener 2021
Personalitzem l’educació amb mirada 360. Vinculem-nos al territori. Inscriu-t’hi!
La Jornada Anual d’Educació 360 a les Terres de Lleida, que se celebrarà el proper dissabte 27 de febrer, tindrà format online.
18 Gener 2021
De l’equip docent a l’equip educatiu
Marta Comas Sàbat
Unitat d’anàlisi de dades i recerca del Consorci d'Educació de Barcelona i sociòloga de l’educació.
18 Gener 2021
Quan l’escola s’expandeix a l’exterior: l’experiència de l’Escola Mercè Rodoreda
Àngels Cadena i Bordoll
Equip Educatiu Escola Mercè Rodoreda
18 Gener 2021
Interseccions: el treball en xarxa per l’ampliació d’oportunitats educatives
Leticia Marfil i Joan Carles Navarro
Tècnica d’Educació de l’Ajuntament del Prat de Llobregat, i cap de la Secció d’Educació de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.
16 Desembre 2020
Enfortir el suport educatiu per no deixar cap infant ni jove enrere
Elena Sintes Pascual
Cap de projectes de la Fundació Bofill
15 Desembre 2020
El suport educatiu, una eina d’equitat per l’educació a temps complet
Raquel Torres
Directora de la Fundació Didàctica Catalunya.
15 Desembre 2020
Ampliació de les oportunitats educatives: extraescolars comunitàries als barris de Sant Narcís i Santa Eugènia de Girona
Anaïs Iglesias Masferrer
Tècnica Educació 360 Ajuntament de Girona
15 Desembre 2020
Museus com a espais eductius i d’aprenentatge
Pep Marés
mediador cultural i facilitador. Responsable de projectes d’Adhoc Cultural.
15 Desembre 2020
Educar en la pràctica artística, un dret irrenunciable
Gemma Carbó
presidenta de Conarte Internacional a Girona. Directora del Museu Vida Rural de la Fundació Carulla.
03 Desembre 2020
La importància de les arts en l'educació: descarrega la publicació
La pràctica cultural i artística ha de formar part, de manera irrenunciable, del procés d’aprenentatge de qualsevol persona. En un context com l’actual on les desigualtats lluny de disminuir van en augment, és més necessari que mai reclamar que les polítiques públiques facin una aposta clara i decidida per garantir que la pràctica artística i cultural en general formi part de les trajectòries formatives de tots els infants i joves, sense excepcions.
01 Desembre 2020
Cultura i educació, o el dret a sentipensar
Nicolás Barbieri
investigador de L'IGOP i docent a la UAB
16 Novembre 2020
El moviment Educació 360 no s’atura
Ajuntaments de les comarques gironines, les Terres de l’Ebre, Palafrugell i Salt han celebrat en l’últim mes jornades territorials per fer xarxa al voltant de l’Educació 360
16 Novembre 2020
Passaport Edunauta, una eina contra la inequitat educativa en el fora escola
Mireia Mas
Cap de projectes de la Fundació Bofill
01 Novembre 2020
Educar en la pràctica artística, un dret irrenunciable
La sessió, que tindrà lloc el dijous 3 de desembre, comptarà amb la presentació de la publicació del mateix nom Educar en la pràctica artística un dret irrenunciable.
21 Octubre 2020
Seguim construint l’educació a Palafrugell
Escoles, famílies, entitats i administració local s’aplegaran el proper divendres dia 30 d’octubre, en la segona Jornada d’Educació 360 al municipi que porta per títol “Seguim construint l’educació a Palafrugell
02 Octubre 2020
Continuem fent xarxa, des dels municipis gironins, per l'Educació 360. Inscriu-t’hi!
La jornada, en format online, tindrà lloc el proper divendres 2 d’octubre. La Xarxa Territorial d’Educació 360 de les Comarques Gironines convoca als municipis gironins per redefinir els nous educatius de forma col·lectiva
17 Octubre 2020
Generem connexions 360 per l’equitat educativa a les Terres de l’Ebre. Participa-hi!
La Jornada Anual d’Educació 360 a les Terres de l’Ebre, que se celebrarà el proper dissabte 17 d’octubre, tindrà format online. L’objectiu és apropar bones pràctiques i difondre metodologies que permetin generar més connexions al territori en benefici de l’equitat
16 Setembre 2020
Els reptes dels ecosistemes educatius a l’inici del curs 2020-2021
MIRADA 360
Edgar Iglesias
professor del departament de Pedagogia a la Universitat de Girona (UdG) i membre de l’AEIRaval
15 Setembre 2020
Esplais al peu del canó: reptes i aprenentatges en un estiu de pandèmia
APRENENTATGES ESTIU 2020
Caterina Pedregal
Presidenta d'Esplac
15 Setembre 2020
#RavalEstiuEducatiu
APRENENTATGES ESTIU 2020
Mercè Garet i Anna Mateo
Fundació Tot Raval
15 Setembre 2020
Més escola, més entorn, més extraescolars: aquest curs, més Educació 360
EDITORIAL
Fathia Benhammou
Directora de l’Aliança Educació 360
15 Setembre 2020
L’estiu a l’Escola Balàfia de Lleida: aconseguir que el distanciament físic no suposi un distanciament social
APRENENTATGES ESTIU 2020
Teresa Farré
Coordinadora Fundació Verge Blanca
14 Setembre 2020
Implicant els joves en les activitats de lleure de la Terra Alta
APRENENTATGES ESTIU 2020
Núria Sorribes
tècnica de joventut a l’Oficina Jove de la Terra Alta
14 Setembre 2020
Campus Ítaca, un viatge universitari per a joves de secundària
Jordi Prat
director de la Fundació Autònoma Solidària
14 Setembre 2020
Activitats extraescolars ara? Si!
Dra. M. Concepció Torres Sabaté
Pedagoga, Responsable del Grau de Pedagogia de la URV i Presidenta de la Comissió Deontològica del Col·legi de Pedagogs de Catalunya
01 Setembre 2020
Reptes per un curs que iguali les oportunitats d'aprenentatge
Què hem de garantir perquè el proper curs compti amb les eines que igualin les oportunitats d'aprenentatge de tots els infants i joves? Veus de l'administració local, de l’escola, les entitats i del món acadèmic presenten els seus reptes per al curs 2020-2021. El repte que més es repeteix: caminar cap a una comunitat educativa més cohesionada per fer front a la nova situació que vivim. Una cohesió que permeti fer diagnòstics compartits de la situació educativa del territori i que obri l'escola a l'entorn i permeti a l'entorn formar part de l'escola.
27 Juliol 2020
El territori: escenari o destinatari de l’acció educativa?
Roser Batlle
membre del Centre promotor d’Aprenentatge-servei
26 Juliol 2020
Cal passar de la visió de l’educació entesa com a escolarització a una que reconegui la connexió dels diversos contextos d’aprenentatge
César Coll
Catedràtic de Psicologia de l’Educació, Universitat de Barcelona
26 Juliol 2020
#Territoris360: construïnt col·lectivament la resposta a les necessitats educatives actuals
Permeabilitat entre l'escola i el fora escola, equips educatius interdisciplinaris i connexió entre els recursos i equipaments del territori i els centres educatius. I tot, amb l'objectiu de l'equitat. Són les principals conclusions de “Quan el territori esdevé escola” explicades pels conductors dels 4 espais del webinar. Carme Fenoll, Ignasi Gómez, Edgar Iglesias i Mònica Nadal resumeixen les principals conclusions dels espais "Biblioteques que connecten escola i comunitat", "Espais culturals que connecten escola i comunitat", "Xarxa comunitària que enriqueix aprenentatges" i "Aprenentatges vivencials en la ciutat connectada"
24 Juliol 2020
Els adolescents parlen sobre el què esperen de les activitats educatives d’estiu
Treball de les emocions, socialització, pràctica de l’activitat física i reforç educatiu són els beneficis principals que esperen els joves de les activitats d’estiu d’enguany. També esperen que els serveixi per adaptar-se i encarar millor el proper curs escolar: aprendre les noves mesures de seguretat, treball en grups petits…
01 Juliol 2020
Espais comunitaris: una oportunitat per connectar aprenentatges
Davant l’anunci que calia posar equipaments i serveis de la comunitat a disposició d’escoles i instituts per a poder dur a terme la seva activitat docent, són molts els ajuntaments que han elaborat un mapa d’espais educatius del seu territori. Sembla que ara per ara, tal com es dibuixa el mes de setembre, però, aquest mapa no serà necessari.
30 Juny 2020
Quan el territori esdevé escola. Torna a veure el webinar!
Com aprofitem l’actual crisi per avançar cap a un model educatiu que connecti efectivament l’escola amb el seu territori i aprofiti els seus recursos? Explorem quines activitats educatives de qualitat poden oferir els equipaments de la nostra ciutat, barri, municipi als nens, nenes i adolescents en temps lectiu? Impliquem altres professionals amb vocació educativa en els processos d’aprenentatge de l’alumnat? Quin paper ha de tenir la ciutat, el barri, el municipi el proper mes de setembre, en l’educació dels infants i joves? El pròxim 10 de juliol celebrarem el webinar "Quan el territori esdevé escola", en què debatrem sobre com ha de connectar-se escola i comunitat per donar resposta a les noves necessitats educatives, i al qual us convidem a participar.
28 Juny 2020
Hacer escuela hoy
No podemos vivir sin la escuela. Nos hicieron falta solo unos días para darnos cuenta y comprobar lo importante que son las escuelas en nuestras vidas y los problemas que produce abandonar las aulas...
MIRADA 360
Carlos Magro
President de Asociación Educación Abierta
27 Juny 2020
STEM a tot arreu
Recordo molt bé aquell dia que viatjava als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya cap a la Universitat Autònoma de Barcelona, acompanyada d’un nombrós grup escolar...
MIRADA 360
Irene Lapuente
fundadora i directora de La Mandarina de Newton
26 Juny 2020
Avançar en la igualtat d'oportunitats
Metodologies més actives i connectades amb l'entorn
Consolidar el model d'Institut Escola
Marta del Campo
directora de l'Institut Escola La Mina
26 Juny 2020
Valoració compartida de la resposta a la crisi actual
Millora del Pla Educatiu d’Entorn per avançar en equitat
Enfortir el vincle dins i fora escola
Mariona Camps
regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Olot Institut Municipal d’Educació i Joventut d’Olot
26 Juny 2020
Una escola capaç d'aprendre
Moure el focus: de les assignatures a les persones (més fràgils)
Sortir de l'aula per fer-nos forts
Quim Brugué
catedràtic de Ciència Política a la Universitat de Girona
26 Juny 2020
Comunitat educativa més cohesionada
Coordinació entitats i escoles del territori
Comunicació integral i inclusiva
Felipe Campos
director general de l’associació educativa Ítaca
25 Juny 2020
L'esport com a eina educativa
MIRADA 360
Txema del Rosal
director esportiu del Club Handbol Lleida Pardinyes i doctor en ciències de l’activitat física i l’esport
25 Juny 2020
Escoles d’estiu: estratègies per combatre desigualtats educatives
Anna Panisello, presidenta del Moviment de Renovació Pedagògica de les Terres de l’Ebre, parla de la importància que els docents es formin per poder fer front al nou curs que els espera, en què les desigualtats educatives seran més presents que abans, si tenim en compte què l’escletxa digital, social i econòmica s’ha agreujat entre els nostres infants.
02 Juny 2020
La política local davant el lleure de l’estiu vinent
MIRADA 360
Pere Soler Masó
Liberi. Grup de recerca en infància, joventut i comunitat
IRE – Universitat de Girona
02 Juny 2020
Capgirar el sistema perquè la pràctica artística arribi a tothom
Per què hem d'apostar per l'educació en les arts escèniques? Amb aquesta pregunta el webinar Educació i arts escèniques: generant oportunitats en temps de crisi, va posar sobre la taula les aportacions que l’àmbit artístic poden fer per contribuir a reduir les desigualtats educatives, en l’actual crisi que vivim. Una d’elles, sense dubte, el paper clau que han de tenir aquest estiu com a eina per treballar valors, emocions i competències transversals com la comunicació i el treball en equip.
02 Juny 2020
En marxa els plans d’estiu que converteixen la ciutat en espai d’aprenentatge. L’experiència de Granollers
Són ja nombrosos els ajuntaments que han dissenyat i presentat els seus plans d’estiu d’enguany. D’entre els que ja ho han fet, hi trobem Palafrugell, Amposta que canvia el seu model per a posar-se al servei de les entitats, oferint espais i suport econòmic. També l’ajuntament de Barcelona ha anunciat que incrementarà beques per facilitar l’accés a més infants, obrirà més espais per a la realització de les activitats d’estiu i farà acompanyament a les famílies.
02 Juny 2020
“Som necessaris per ampliar els aprenentatges en el fora escola i garantir que les famílies tinguin més competències per donar suport als seus fills i filles”
ENTREVISTA
Rosa Balaguer
directora general del Casal dels Infants
02 Juny 2020
“Cal atendre una realitat de desigualtat d'oportunitats urgent, però plantejant solucions amb visió de llarg termini”
ENTREVISTA
Álvaro Ferrer
tècnic d’incidència política i equitat educativa de Save The Children
02 Juny 2020
“Els centres educatius han d’acompanyar les activitats de lleure educatiu durant l’estiu, des del disseny i la valoració, a l’execució”
ENTREVISTA
Otger Cano, Alba Sanagustín i Joan Artigal
dinamitzador comunitari, coordinadora d’acció educativa comunitària i director de l’Espai Educatiu/Institut Escola Trinitat Nova
01 Juny 2020
Cal una gran dosi d’educació en l’art i educació a través de l’art per reconstruir la ciutadania, des de l’equitat
MIRADA 360
Ester Bonal
directora i cofundadora de Xamfrà
06 Maig 2020
Resultats sobre activitats extraescolars de l'estudi "Confinament i condicions d'aprenentatge" de Xavier Bonal i Sheila González
L’estudi Confinament i condicions d’aprenentatge, elaborat per Xavier Bonal i Sheila González del departament de sociologia de la UAB ofereix una fotografia interessant de les extraescolars abans del confinament i durant aquest. L’estudi, en format d’enquesta, recull les dades de 35.937 famílies i de 59.167 infants entre 3 i 18 anys, en les dues primeres setmanes de confinament.
05 Maig 2020
Cap a la tarifació social de les extraescolars: la lluita contra la desigualtat s’ha der fer dins i fora les aules
ENTREVISTA
Sheila González
doctora investigadora postdoctoral al Departament de Sociologia de la UAB
04 Maig 2020
“El govern ha de garantir temps de lleure al juliol i l’agost per a tots els infants de centres d’alta i màxima complexitat”
ENTREVISTA
Àngels Cadena
directora de l’Escola Mercè Rodoreda de Barcelona i representant de les direccions dels centres d’aquesta ciutat davant les diferents administracions educatives
04 Maig 2020
“El paper de les administracions hauria de ser posar els mitjans perquè aquest estiu puguem tenir un lleure universal”
ENTREVISTA
Xavier Nus
president del moviment d'esplais de la Fundació Pere Tarrés, el Moviment de Centres d'esplai Cristians Catalans (MCECC) i Coordinador Acadèmic de Lleure de la Fundació
04 Maig 2020
“Seria important garantir que aquest estiu mestres i monitors treballin de forma més coordinada, amb objectius d’aprenentatge comuns”
ENTREVISTA
Jordi Muñoz
professor agregat del departament de Ciència Política de la UB.
02 Maig 2020
Educació i arts escèniques: generant oportunitats en temps de crisi. Inscriu-t'hi!
La sessió, que tindrà lloc el proper dijous 21 de maig, se centrarà en reflexionar entorn les aportacions que l’educació artística pot fer en l’actualitat. El webinar abordarà el tipus d’aprenentatge artístic que cal incorporar i garantir a les activitats d’estiu i el paper que hi ha de jugar l’administració local, entre d'altres temes. Hi participaran Enric Aragonès, coordinador pedagògic de l’Escola Municipal de Música i Centre de les Arts de l’Hospitalet de Llobregat (EMMCA), Ester Bonal, directora i cofundadora de Xamfrà, Alba Martínez, regidora de Ciutat Educadora de Sant Boi de Llobregat i Lluís Vallvé, director del Centre de Recursos Artístics de Barcelona (CRAB) del Consorci d'Educació. T’hi pots inscriure ja!
01 Maig 2020
“És un bon moment per a repensar tota l’oferta d’estiu i d’estraescolars amb la col·laboració de tots els agents educatius de la ciutat”
ENTREVISTA
Ruth Cebador i Clara Moreno
tècniques d'Educació, referents de l’Educació 360 a l’Ajuntament de Viladecans
23 Abril 2020
Obrim les biblioteques
MIRADA 360
Carme Fenoll Clarabuch
Cap de Gabinet del rector de la UPC
02 Abril 2020
El repte de l'equitat educativa, davant la crisi del Coronavirus
Amb la crisi del Coronavirus, el repte de l’equitat educativa, se’ns presenta més urgent que mai. S’han tancat les aules i hem pogut veure un munt de pràctiques online que constaten que els murs escolars no són limitadors de l’aprenentatge i que les activitats extraescolars són claus per adquirir competències i desenvolupar capacitats; hem vist infants visitant museus virtuals, nens i nenes tocant instruments amb el guiatge dels seus docents, altres preparant receptes de cuina o fent esport en família, alguns seguint amb il·lusió els contes que els expliquen els seus monitors de lleure, escoltant i retenint els consells de docents i d’altres educadors que els acompanyen a fer tasques acadèmiques o dibuixant el món exterior que ara no poden gaudir...
01 Abril 2020
Un estiu educador per combatre l’increment de l’escletxa educativa
MIRADA 360
Miquel Àngel Alegre
cap de projectes de la Fundació Bofill
01 Abril 2020
Veus del món educatiu reivindiquen programes per aquest estiu per reduir desigualtats
Ajuntaments, entitats i centres educatius, especialment aquells que treballen amb alumnat més vulnerable, veuen ja en el proper estiu l’oportunitat de treballar per tancar l’escletxa de les desigualtats que la crisi del coronavirus està ampliant a casa nostra. Una oportunitat que cal planificar, des d’ara mateix. Recollim, en aquest espai, algunes de les veus dels diferents àmbits de l’educació amb qui hem parlat
01 Abril 2020
La visió dels diferents agents educatius sobre la crisi educativa del Coronavirus
La capacitat de resposta, d’escolta, de transformació, de creació de nous canals, recursos, formes d’ensenyar i d’aprendre que han demostrat els diferents agents educatius de dins i fora l’escola, en l’inici de la crisi actual, és admirable. Dies després que comencés el confinament, escoles de música, entitats, museus, moviments de lleure, centres educatius, les diverses àrees dels ajuntaments, consells esportius… es posaven en contacte amb les seves comunitats amb un esteu bé? necessiteu res? seguim aprenent?
31 Març 2020
Mil i un recursos. Per a tothom?
Aquests dies, les famílies han viscut un autèntic allau de propostes per part d’administracions, entitats i organitzacions que treballen en l’educació no formal. Ara, com ens recorda la Sheila González, doctora investigadora postdoctoral al Departament de Sociologia de la UAB, tot és educació més enllà de l’escola, però cal diferenciar els tipus d’accions i propostes que es fan i sobretot a qui van adreçats i qui hi pot tenir accés.
10 Març 2020
Per què les AFA són agents educatius importants per a l’Educació 360?
Maite Pujol
Cap de Coneixement de l'Aliança Educació 360
06 Març 2020
Institut Montjuïc: generant moviments que connecten joves, famílies i espais culturals
ENTREVISTA
Carme Pons i Quim Tubert
coordinadora pedagògica i cap d’estudis de l'Institut Montjuïc
05 Març 2020
Descobreix cinc grans estratègies internacionals per garantir l’equitat educativa, més enllà de l’escola
MIRADA 360
Mireia Mas
Cap de projectes de la Fundació Bofill
20 Març 2020
Palafrugell explora noves eines per incloure al seu projecte educatiu
Escoles, famílies, entitats i administració local s’aplegaran el proper divendres 20 de març, en la segona Jornada d’Educació 360 al municipi que porta per títol “Seguim construint l’educació a Palafrugell”. Fruit dels acords de la primera jornada, celebrada ara fa un any, el municipi ha creat un cercador d’activitats extraescolars, amb la col·laboració d’entitats i d’altres agents, per facilitar l’accés de l’oferta a les famílies
15 Febrer 2020
Celrà es proposa incorporar l'equitat en les activitats educatives, fent xarxa
Impulsar un portal educatiu 360, recuperar l’espai públic com a espai de joc i incorporar l’equitat en l’enfocament de les activitats educatives són algunes de les propostes de la Jornada d’Educació 360 de Celrà. La trobada ha servit perquè els diferents agents del municipi comparteixin els objectius educatius de Celrà per als propers mesos
13 Febrer 2020
24 experiències 360 s’expliquen a #connexionsxequitat
Un Mercat d’Experiències 360 ha mostrat alguns dels molts projectes que treballen, a Catalunya, per enriquir les trajectòries educatives dels infants i adolescents fora de l’horari lectiu. S’han presentat, entre d’altres, pràctiques sobre el valor educatiu del temps de migdia, l’esport com a eina educativa, nous horaris escolars i extraescolars que reforcen el vincle escola i família
12 Febrer 2020
Objectiu 2020: caminar cap a un nou model de política pública que garanteixi l’equitat educativa
Aquest any 2020, l’Aliança Educació 360 farà passes decidides perquè les noves polítiques integrin tots els temps i espais educatius dels infants i joves. L’impuls de territoris que connecten oportunitats educatives, generar eines de coneixement i treballar per l’obertura dels centres educatius a l’entorn, principals línies d’actuació.
12 Febrer 2020
Convertir el dret a aprendre, més enllà de l’escola, en política pública
El gran propòsit que es fixa l’Aliança Educació 360 per aquest any 2020 “és avançar cap un nou model de política pública que fixi, com un dret real, l’ampliació d’oportunitats educatives de qualitat per a tothom, un nou model que aprofiti la proliferació de programes i el compromís dels diversos agents educatius”. Per la directora de l’Aliança, Fathia Benhammou, en aquest camí, és clau l’impuls d’ecosistemes d’aprenentatge local. L'Aliança fa una crida als governs locals catalans perquè impulsin ecosistemes educatius i despleguin mesures que garanteixin l’accés en igualtat de condicions a activitats extraescolars. Més de 750 persones de tots els àmbits educatius: administració local, centres educatius, entitats, recerca... de 130 municipis han respost a la crida de la Jornada Anual, que s’ha celebrat el 5 de febrer al CCCB.
12 Febrer 2020
La personalització de l’aprenentatge: itineraris que connecten escola i comunitat
Moisès Esteban-Guitart
Director de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Girona
12 Febrer 2020
Treball en xarxa, reconeixement dels agents educatius i més finançament: idees més compartides als espais de debat
Espais de participació i de trobada que fomentin el treball en xarxa; trencar les barreres dels temps i espais educatius; reconèixer i visibilitzar oportunitats i agents educatius del territori; comptar amb un finançament que garanteixi l’equitat... Aquestes són algunes de les idees que més s’han repetit als 5 espais de trobada i reflexió, que han tingut lloc a la Jornada Anual d’Educació 360 d’aquest any Ecosistemes educatius 360: territoris connectats per l’equitat.
11 Febrer 2020
Quan tota la ciutat és converteix en escola: el cas de la ciutat de Boston
El cas d’èxit de Boston suposa una clara aposta política del govern local per reduir la diferència en l’accés a les activitats educatives dels infants i joves, fora de l’horari escolar. Amb 10 anys de recorregut, l’experiència ha implicat els diferents agents educatius de la ciutat, que treballen plegats amb un marc de competències i amb eines d’avaluació compartides. El resultat: la creació de 161 programes educatius d’estiu i 21.500 infants que hi participen.
15 Gener 2020
Les arts escèniques en l’Educació 360: de les experiències a la política
MIRADA 360
Enric Aragonès
relator del grup de treball d’arts escèniques, coordinador pedagògic de l’EMMCA de l’Hospitalet de Llobregat i professor col·laborador de l’Esmuc
15 Gener 2020
L’educació a temps complet ha estat la solució triada per millorar l’educació a Alemanya. Vols saber per què? Inscriu-te a la nova jornada d’#EducacioAlhora!
Què podem aplicar a Catalunya del model d’escola a temps complet d’Alemanya? Quines conclusions útils podem extreure per al nostre país d’aquesta experiència? Per què s’ha convertit en referent el model alemany alhora de transformar els seus horaris escolars? Quin és el seu futur? I els principals impactes, quins són? Us convidem a conèixer de primera mà la història, impacte i factors d’èxit de l’experiència alemanya. El proper 22 de gener, se celebrarà la jornada d’Educació a l’hora, al recinte modernista de Sant Pau, a la qual et convidem a assistir.
14 Gener 2020
Projecte Rossinyol: la complicitat de la universitat al servei de les oportunitats educatives dels adolescents
ENTREVISTA
Jordi Feu
director del projecte Rossinyol
13 Gener 2020
Sou una entitat amb mirada educativa 360? Participeu a la convocatòria d’ajuts de la Diputació de Barcelona!
Amb el propòsit de promoure l’impuls de projectes amb mirada 360, la Diputació de Barcelona ha llançat una convocatòria d’ajuts a entitats sense finalitat de lucre que tenen projectes relacionats amb l’educació, durant el curs 2019-2020. Està dirigida específicament a projectes que connecten temps i espais educatius del territori i que promouen els principis i valors del model educació 360. La convocatòria finalitza el proper 30 de gener.
10 Gener 2020
Discovery 1: un model d’aprenentatge que aposta pels itineraris personalitzats que connecten el dins i fora escola
El projecte Discovery 1 dona als estudiants llibertat per traçar els seus propis itineraris educatius i connectar experiències d’aprenentatge de diferents espais i temps educatius. El programa reconeix la diversitat de contextos i agents rellevants que aporten recursos i oportunitats d’aprenentatge.
05 Febrer 2020
Connexions per l’equitat, eix de la Jornada Anual d’Educació 360. Inscriu-t’hi!
Per avançar en una educació compromesa amb l’equitat és necessari reconèixer les activitats del fora escola com una part ineludible del dret a educació i alhora concebre el procés d’aprenentatge com un continu entre el dins i fora escola. Garantir el dret a aprendre ja no passa només per assegurar l'accés a l'escola. Garantir aquet dret suposa oferir als infants i adolescents la possibilitat de tenir accés a una cartera rica d’oportunitats educatives de qualitat. El territori és avui en dia un entorn d'aprenentatge imprescindible per l’adquisició i desenvolupament de les competències que la ciutadana necessita per als seus projectes de vida.
09 Desembre 2019
“Amb els suports adequats tots els infants i famílies poden assolir l'èxit escolar”. Jordi Collet ens parla sobre el Projecte Enxaneta
“Com es pot fer política d’infància sense les famílies? A nivell internacional és evident que el capital cultural de les famílies és un gran factor que genera desigualtats, per això els volem aportar suports alhora que millorem el sistema educatiu”. Jordi Collet, vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC i investigador del grup de Recerca Educativa (GREUV), reflexiona entorn el paper de les famílies i el seu pes en el projecte Enxaneta, del que n’és impulsor.
08 Desembre 2019
Taula Educació 360 Municipis de Barcelona: impulsant ecosistemes educatius locals
Amb l’objectiu de crear un espai pensat per contrastar, decidir i prioritzar les polítiques d’impuls de l’Aliança Educació 360 a la demarcació de Barcelona, s’ha creat la Taula Educació 360 Municipis de Barcelona. Actualment, prop de 80 ajuntaments de la demarcació barcelonina ja s’han adherit a l’Aliança.
05 Desembre 2019
“Ens cal el compromís de les administracions per crear autèntics ecosistemes educatius locals”
La Xarxa d’Educació 360 a les Terres de Lleida insta als ajuntaments a ser impulsors d’aquest nou model educatiu. La trobada aplega 80 representants d’ajuntaments, entitats i centres educatius, a Agramunt. Treballar en xarxa, creure que som un equip, aprofitar les oportunitats i potencialitats i alinear agents educatius, condicions per fer avançar l’Educació 360, segons els participants.
05 Desembre 2019
Conte de Nadal, temps d’oportunitats
MIRADA 360
Jordi Plana
gerent de la Gerència dels Serveis d’Educació de la Diputació de Barcelona
17 Novembre 2019
La Diputació de Girona anuncia el seu compromís amb els municipis que impulsin l’Educació 360, amb una línia d’ajuts
Les administracions educatives de les comarques gironines han deixat clara la seva aposta estratègica per l’Educació 360. Ho han fet a la jornada Els Municipis Gironins: compromís amb l’Educació 360, celebrada a la facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, el passat 14 de desembre.
12 Novembre 2019
La sort de poder fer esport. L’esport com a generador de competències per a la vida
MIRADA 360
Enric M. Sebastiani Obrador i Josep Campos-Rius
professors del Grau en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport de la FPCEE Blanquerna - Universitat Ramon Llull
30 Novembre 2019
Construïm comunitat amb mirada 360. Participa a la jornada anual de les Terres de Lleida!
Voleu saber qui està treballant actualment amb mirada 360 a les Terres de Lleida? Us agradaria conèixer i connectar amb d'altres entitats, centres educatius o ajuntaments que estan treballant en projectes a les comarques lleidatanes? Voleu descobrir pràctiques comunitàries 360, conèixer els seus impulsors i saber com hi estan treballant? Si és així, us convidem a participar a la Jornada Anual de les Terres de Lleida d'Educació 360. No hi faltis! Ja t’hi pots inscriure!
14 Novembre 2019
Municipis gironins: compromís amb l’Educació 360. Inscriu-te!
La jornada Municipis gironins: compromís amb l’Educació 360 té com a objectiu mostrar com poden avançar els municipis de les comarques gironines alhora d’impulsar projectes en xarxa i amb mirada 360. Alhora la trobada vol oferir als participants un espai de debat i per compartir experiències, inquietuds, reptes i sol·lucions.
30 Octubre 2019
Educació 360 participa de la Taula Institucional del PEE de Ripoll
L’aportació d’Educació 360, com a membre de la Taula Institucional del Pla Educatiu d’Entorn de Ripoll, se centra en oferir estratègies per millorar la connectivitat entre el temps lectiu i no lectiu i per fomentar l’equitat. També fa propostes sobre com promoure la inclusió de les activitats educatives i els projectes de suport a l’èxit educatiu, des de la dimensió comunitària i el treball en xarxa entre tots els agents educatius.
23 Octubre 2019
Uns altres horaris són possibles, principal conclusió de l’acte “Posem l’educació a l’hora!”
Directors de centres educatius, tècnics d’educació municipals i especialistes en el món educatiu han demostrat, amb la seva experiència, que uns altres horaris són possibles. Al llarg de l’acte Posem l’educació a l’hora! Com fer possibles uns altres horaris escolars?, celebrat el passat 23 d’octubre, els experts han descrit la forma en què actualment moltes escoles i instituts han modificat els seus horaris per a poder donar millors respostes a les necessitats del seu alumnat.
12 Octubre 2019
Planet Reus: una oferta comunitària pels joves
L’objectiu de Planet Reus és ampliar l’oferta educativa per als joves, més enllà de l’escola, per a treballar competències transversals i emocionals i aplegar els agents educatius de la ciutat. Diferents àrees de l’ajuntament i un total de 30 entitats d’àmbits artístics i esportius treballen, de forma conjunta, per a oferir nous espais d’oci saludable a Reus. Abans que finalitzi el 2019, es posarà en marxa un nou aplicatiu que permetrà a les entitats oferir les seves activitats i als joves informar-se’n i inscriure’s
11 Octubre 2019
Repensar els horaris escolars: repensar la forma d’entendre l’educació dins i fora de l’horari lectiu
MIRADA 360
Sílvia Lombarte
Cap del Departament d'Educació de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat
30 Octubre 2019
L’escola Jaume Miret de Soses elabora el seu projecte educatiu amb famílies i entitats de l’entorn
El centre educatiu organitza una jornada de treball, el proper 30 d’octubre, amb la comunitat per elaborar conjuntament el projecte educatiu. Durant la jornada es farà la presentació del vídeo "Com convertir els recursos de la comunitat en oportunitats educatives?" que explica l’experiència de l’escola entorn el jaciment íber de Gebut.
07 Octubre 2019
Garantir l’equitat dins i fora l’horari lectiu, al Congrés de l’Educació Pública
Els centres públics catalans debatran, al llarg dels propers mesos, com l’Educació 360 pot ajudar a garantir la igualtat d’oportunitats. Escoles i instituts organitzen jornades, en els que s’abordarà el temps no lectiu com a temps educatiu
30 Setembre 2019
Ulleres 360 per valorar i repensar projectes educatius comunitaris
Entitats de les comarques gironines es reuneixen, a la jornada “Les entitats miren en clau 360” per reflexionar entorn els seus projectes, a través de la connexió i l’equitat. Els representants de les entitats es proposen enfortir la connexió amb els centres educatius, com un dels reptes més importants a assolir
17 Setembre 2019
“Només des de la creació d’un ecosistema educatiu local interconnectat podrem avançar cap a la millora de les oportunitats per a tothom”
MIRADA 360
Fathia Benhammou
Directora de l’Aliança Educació 360
23 Octubre 2019
Horaris que promouen la connexió de l’escola amb l’entorn. Descobreix-los i digues la teva!
La proposta d’horaris en clau d’educació a temps complet que han dibuixat la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica aposta pel treball en xarxa entre els diferents recursos educatius de la comunitat i els centres educatius. Es tracta d’una proposta en què el municipi té un paper clau per al seu desenvolupament.
15 Setembre 2019
Les activitats extraescolars com a eina de millora del rendiment acadèmic i de reducció de desigualtats
MIRADA 360
Shelia González
doctora investigadora postdoctoral al Departament de Sociologia de la UAB
10 Setembre 2019
L’ecosistema com a mirada: Itineraris Culturals a Kuopio, Finlàndia
El projecte finés Itineraris Culturals incorpora els aprenentatges artístics al currículum escolar, garantint l’accés de nois i noies als coneixements, recursos i equipaments culturals. La publicació Ecosistemes Locals d’Aprenentatge, elaborada per Innovation Unit, recull l’experiència finesa com a exemple d’ecosistema.
27 Setembre 2019
Enganxa’t a la mirada 360! Vine a conèixer la Guia de Comunitats que Eduquen i repensa el teu projecte comunitari
Treballeu en projectes comunitaris i voleu explorar com connectar la vostra feina amb d’altres agents educatius per generar més i millors oportunitats educatives? Voleu saber com podeu millorar el vostre projecte per contribuir encara més a la reducció de les desigualtats educatives d’infants i joves? Si és així, us animem a participar en la jornada “Les entitats miren en clau 360” que celebrarem el proper 27 de setembre al Centre Cívic Ter (Carrer de Can Sunyer, 46. Girona). Ja us hi podeu inscriure!!
09 Juliol 2019
Horaris més saludables, més equitatius i que milloren els aprenentatges lectius i no lectius
La Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica elaboren una proposta d’horaris escolars que respon a les necessitats educatives i de benestar dels infants
08 Juliol 2019
Fathia Benhammou, nova directora de l’Aliança Educació 360
Benhammou pren el relleu de Carles Barba que ha dirigit l’impuls de la iniciativa en els seus dos primers anys de vida. El canvi en la direcció, motivat per la jubilació de Carles Barba, va associat al desenvolupament d’una nova etapa del projecte que vol desplegar i connectar els actius que ha generat la fase d’arrencada. En aquest període, més de 200 ajuntaments, xarxes, entitats i centres educatius s’han incorporat a l’Aliança, s’han impulsat i acompanyat 70 projectes en clau Educació 360, s’han elaborat propostes de política municipal i de reorganització d’horaris, s’han impulsat recerques i eines de coneixement i s’ha iniciat la construcció de l’Aliança arreu de Catalunya.
03 Juliol 2019
Neix la Plataforma per a l’Educació Mediàtica, nou espai de trobada de l’educació i la comunicació
Una cinquantena d’entitats i institucions del món de l’educació i la comunicació, entre elles l’Aliança Educació 360, creen la Plataforma per a l’Educació Mediàtica
02 Juliol 2019
Projectes que connecten escola i entorn protagonitzen la crida Centres Educatius 360
L’Aliança Educació 360 celebra la jornada final de la crida #CentresEducatius360 amb una mostra d’experiències, el lliurament de premis als projectes guanyadors i la conferència de Carlos Magro. La connexió i treball amb l’entorn, el temps de migdia, repensar horaris dins el centre educatiu i la personalització d’aprenentatges són els temes dels projectes guanyadors de la crida #CentresEducatius360. La jornada posa punt i final a un procés de capacitació i formació, en el qual han participat 30 projectes d’escoles i instituts catalans, durant els darrers dos mesos.
02 Juliol 2019
L’àmbit de les arts en l’educació: com fer arribar l’experiència artística a tothom
L’Aliança Educació 360 ha impulsat un grup de reflexió dels professionals de les arts musicals i escèniques, liderat per l’ESMUC, i format per una quinzena d’especialistes i de representants d’entitats de l’àmbit. L’objectiu és reforçar i promoure la connexió entre els àmbits artístics i el món de l'educació i fer propostes amb perspectiva educativa i comunitària
27 Agost 2019
El potencial dels ecosistemes locals d’aprenentatge: transformant la forma en què es produeix l'aprenentatge
Un informe internacional examina nou experiències d’ecosistemes locals d’aprenentatge d’arreu del món, entre les quals hi ha Educació 360. L’estudi identifica les característiques amb que compten els projectes que, segons els investigadors, donaran lloc a un nou paradigma educatiu
09 Juny 2019
Neix la Xarxa Territorial de les Terres de l’Ebre. Vols formar-ne part?
Una vintena d’institucions de les comarques de l’Ebre ha constituït la Xarxa Territorial d’Educació 360 en aquest territori. Després de la jornada que es va organitzar, el passat 4 de maig a Tortosa, amb el nom Impulsem l’Educació 360 a les Terres de l’Ebre, s’ha decidit crear aquesta nova xarxa territorial, oberta a tothom que s’hi vulgui sumar.
08 Juny 2019
Oportunitat per la transformació educativa a Catalunya
MIRADA 360
Carles Barba
Director de l'Aliança Educació 360
08 Juny 2019
Ajuntaments de Barcelona, Tarragona i Menorca es formen en Educació 360
Els fonaments, eixos i estratègies de l’Educació 360 han estat presents els darrers mesos en diverses formacions adreçades a professionals de l’àmbit de l’educació de la demarcació de Barcelona, Tarragona i de Menorca. L’objectiu és realitzar aquestes formacions a nous territoris, en un futur proper.
29 Juny 2019
Més i millors oportunitats d'aprenentatge: el rol dels centres educatius 360
Vols saber quin és el paper dels centres educatius 360 dins la xarxa educativa del municipi? Vols conèixer com fer que el treball amb l’entorn incrementi les oportunitats educatives dels infants i joves de la teva escola o institut? El proper dissabte 29 de juny, respondrem a aquestes i d’altres qüestions a la jornada de cloenda de la crida #CentresEducatius360, que tindrà lloc a l’Auditori del Convent dels Àngels de Barcelona (Plaça dels Àngels, 5), de 10.30 a 13.30 hores. Es tracta d’un acte obert a tothom. Ja t’hi pots inscriure!
20 Maig 2019
El lleure contribueix a trencar el cercle de pobresa de molts infants i joves
Les activitats de lleure milloren les competències educatives i professionals dels participants, contribuint a trencar el cercle de pobresa de molts infants i joves que viuen en situació de vulnerabilitat
18 Maig 2019
Nens i nenes de Sant Andreu es graduen pels aprenentatges adquirits més enllà de l’escola
Dissabte 18 de maig es va celebrar la Gran Festa del +Educació Sant Andreu, projecte impulsat per 6 centres educatius del Bon Pastor, Baró de Viver i Sant Andreu. El moment central de la festa ha estat la Graduació de la Universitat del Temps Lliure. La Universitat del Temps Lliure ofereix a infants i joves de totes les edats aprenentatges diversos i gratuïts oferts per diferents equipaments i entitats de Sant Andreu.
08 Maig 2019
"El lleure educatiu constata com treballa les competències per a la vida"
“No hi ha cap competència que no es treballi també des del lleure. Això que fins ara era una sospita ara ho hem constatat". Amb aquestes paraules resumeix Àlex Muñoz, redactor de “Competències per a la vida en el lleure educatiu”, l’essència de la publicacióque sistematitza i descriu el que el món del lleure educatiu transmet a infants i joves. En un acte promogut per l’Aliança Educació 360 i els principals moviments del lleure catalans, es va fer un reconeixement cap a una forma d’educar que considera la vivència pròpia com a agent educatiu en si mateix.
14 Maig 2019
Una exigència indefugible: La personalització de l’aprenentatge amb mirada 360
En el marc de la Crida #CentresEducatius360 hem organitzat un diàleg obert a tothom on reflexionarem al voltant de la personalització de l’aprenentatge i el seu impacte alhora de millorar els aprenentatges i de reduir les desigualtats educatives de tot l’alumnat.
10 Maig 2019
Contagia’t de la mirada 360! Jornada d’experiències educatives en xarxa
Per a inspirar, per aprendre, per compartir estratègies, us convidem a una jornada per conèixer pràctiques de Centres Educatius 360. A la jornada tindreu ocasió de conèixer pràctiques innovadores sobre àmbits diversos com l’aprenentatge maker, educació musical, cinema, reforç educatiu, menjadors escolars, biblioteques i activitats esportives entre d’altres.
04 Maig 2019
Arrenca l’Aliança Educació 360 a les Terres de l’Ebre
Prop d’un centenar de mestres, professors, educadors, famílies i tècnics i representants d’ajuntaments, s’han aplegat a Tortosa per impulsar l’Educació 360 a les Terres de l’Ebre. Durant la jornada, s’ha anunciat l’adhesió de l’Ajuntament d’Amposta a l’Aliança Educació 360
03 Maig 2019
Les escoles i instituts seleccionats a la crida Centres Educatius 360 comencen un intens procés de capacitació
Els 30 projectes seleccionats a la crida Centres Educatius 360 han començat el procés de capacitació, que tindrà lloc aquest mes de maig. Es tracta d’una formació intensa i molt vivencial amb espais d’inspiració, capacitació, connexió, jornades, visites, laboratoris i mentories.
03 Maig 2019
Martorell fotografia el mapa educatiu del municipi incloent el dins i fora escola
L’Ajuntament de Martorell, que compta amb un pla educatiu d’entorn, ha impulsat una estratègia compartida amb els agents educatius del municipi, en clau 360. Durant el curs passat, famílies, escoles, instituts i entitats van treballar, de forma conjunta, per fer la diagnosi global de l’educació de Martorell, incloent la part lectiva i no lectiva i l’estratègia de futur.
30 Abril 2019
Viladecans treballa per ampliar la perspectiva d’Educació 360
Viladecans impulsa projectes com la Xarxa d'Innovació Educativa on treballa i construeix comunitat educativa amb molts i diversos agents de la ciutat que participen en projectes educatius tant dins com fora dels centres escolars.
07 Abril 2019
La Crida Centres Educatius 360 inicia el procés de capacitació amb les 30 propostes educatives seleccionades
Des de la Crida Centres Educatius 360 ens fa molta il·lusió fer pública la llista definitiva dels 35 centres que participaran en el procés d’aprenentatge i intercanvi que busca millorar i construir propostes que connectin espais i temps educatius.
04 Maig 2019
Experiències inspiradores d’Educació 360 a les Terres de l’Ebre. Les vols conèixer?
L’Aliança Educació 360, entitats, escoles, instituts i ajuntaments de les Terres de l’Ebre presentaran l’Educació 360, el proper 4 de maig, a Tortosa (Complex Educatiu Sant Llàtzer, carrer d’en Rubí, 13. Tortosa). Serà en el marc d’una jornada, a la que ja t’hi pots inscriure.
06 Abril 2019
La Diputació de Girona s’adhereix a Educació 360
La jornada anual d’Educació 360 a les comarques gironines, celebrada dissabte 6 d’abril a La Vall d’en Bas, ha evidenciat el suport institucional que està rebent el projecte al territori. Aquesta mateixa setmana, com ha anunciat la coordinadora de la xarxa territorial d’Educació 360 a les comarques gironines, Marina Valladares, la Diputació de Girona s’ha adherit a la iniciativa, fet que l’Aliança Educació 360 valora com un pas molt important per l’impuls d’aquest nova mirada educativa a terres gironines.
04 Abril 2019
Primera trobada d’ajuntaments de Barcelona adherits a l’Aliança
Proposta coordinada d’activitats de lleure i d’extraescolars, transformar l’espai de migdia en un espai educatiu i saludable, apropar les arts a les escoles... Són alguns dels reptes de futur que es van plantejar els tècnics i polítics dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona, adherits a l’Aliança Educació 360, en la trobada celebrada dijous, 4 d’abril.
07 Maig 2019
Quines són les competències que s’aprenen en el lleure educatiu?
Des d’Educació 360 hem volgut respondre aquesta pregunta i ho hem fet amb l’elaboració de la publicació Competències per a la vida en el lleure educatiu. La presentarem el proper 7 de maig, a la Sala d’actes de Rosa Sensat (Avda. de les Drassanes 3, Barcelona) i ja t’hi pots inscriure! Tots els assistents rebran un exemplar de la publicació.
02 Abril 2019
Educació 360 exposa al Parlament la necessitat d’incorporar la mirada 360 a la política educativa
Els impulsors de l’Aliança Educació 360 han comparegut al Parlament de Catalunya per a defensar un canvi profund de la concepció de l’educació, d’una revolució educativa en els paràmetres que han regit la política i el sistema educatiu de les darreres dècades i que s’està produint arreu del món.
28 Març 2019
Estrenem guia per un viatge en comunitat!
La nova guia Repensem els projectes educatius comunitaris, en clau 360 té com a objectiu ajudar a entitats i a tots aquells que vulguin redissenyar els seus projectes d’educació comunitària. Per a fer-ho, ofereix orientacions metodològiques per a planificar el procés de canvi, dóna consell pràctics i proposa eines i activitats, de forma detallada, per aconseguir un projecte que ofereixi més i millors oportunitats educatives per a tothom.
13 Març 2019
Els ateneus, una peça clau en l’ecosistema 360
Ateneus i Educació és un dels temes que s’ha abordat en el 6è Congrés d’Ateneus de Catalunya. A la taula rodona dedicada a parlar d’aquest tema, ha quedat palesa la importància que els ateneus estiguin presents en la xarxa d’Educació 360 arreu del territori.
06 Abril 2019
T’esperem a la Jornada Anual de les Comarques Gironines!
El proper 6 d’abril posarem en comú la feina que hem fet, entre tots, a les comarques gironines, durant el darrer any. Serà a la Jornada L’Educació avança en clau 360, la trobada anual de la Xarxa Territorial de les Comarques Gironines de l’Educació 360
01 Març 2019
Sumeu-vos a la crida Centres Educatius 360!
La crida convoca a escoles i instituts a incorporar la mirada 360 en la seva vida quotidiana i a cercar conjuntament respostes sobre com connectar temps, aprenentatges i espais educatius. Presenteu la vostra proposta!
15 Març 2019
Voleu conèixer experiències d’escoles i instituts 360 sobre el terreny?
Si voleu inspirar-vos, us convidem a visitar els projectes + Educació de l’Escola La Maquinista de Sant Andreu, el 15 de març, i l’Institut - Escola La Mina, el dia 21 de març.
28 Març 2019
Vine a conèixer i experimentar amb la Guia Comunitats que Eduquen
El proper 28 de març, repensarem junts els nostres projectes educatius comunitaris. Ho farem a l'Auditori del Convent dels Àngels (Plaça dels Àngels, 8. Barcelona. Entrada pel Centre d'Estudis i Documentació del MACBA) de 18 a 20 hores.
01 Març 2019
Aposta per l’educació comunitària: Plans educatius d’entorn 0-20
Des d’Educació 360, celebrem la decisió del Departament d’Educació de donar un nou impuls als Plans d’Entorn, nascuts el 2005. Els plans educatius d’entorn són un model necessari que cal recuperar i potenciar.
15 Febrer 2019
Intens inici d’any amb 35 noves adhesions a l’Aliança
Prop de 150 ajuntaments i organitzacions d’arreu de Catalunya formen ja part de l’Aliança Educació 360. Les primeres setmanes d’aquest any han estat especialment intenses, fent créixer les adhesions i el suport al projecte.
10 Febrer 2019
En marxa la Xarxa Territorial de les Terres de Lleida!
Les entitats que impulsen l’Educació 360 a les Terres de Lleida han començat a treballar ja, com a Xarxa Territorial. Aquest és un pas important, ja que el grup impulsor està representat per entitats i moviments d’àmbits molts diversos i, per tant, promourà l’Educació 360 tenint en compte els accents dels diferents agents educatius del territori.
06 Febrer 2019
Espais 360: transversalitat, il·lusió i aprenentatge compartit
La Jornada Anual L’Educació avança en clau 360 va començar amb sis espais de debat simultanis, en els que es van abordar sis reptes de l’Educació 360. En tots ells, es va coincidir en què valors com la confiança, el lideratge compartit, la capacitat política de generar projectes de llarga durada, la construcció d’una xarxa horitzontal i l’equitat són imprescindibles en l’Educació 360.
06 Febrer 2019
El 2019 amb quatre accents: centres educatius, política pública, evidència i creixement territorial
Afrontem el 2019 amb quatre accents: situar l’Educació 360 a la política municipal, a escoles i instituts, impulsar recerques per enriquir i consolidar els projectes 360 i créixer arreu de Catalunya
06 Febrer 2019
Aprenentatges connectats: l’experiència de Chicago
En clau internacional, la Jornada Anual va comptar amb la Conferència de Sana Jafri, cap de programes de Chicago Learning Exchange. Amb una llarga trajectòria de connexió d’aprenentatges en una ciutat, Jafri va exposar la importància de posar els infants i joves al centre de l’aprenentatge, de crear itineraris personalitzats, on els joves puguin decidir els seus interessos.
05 Febrer 2019
Confiança, xarxa, equitat i lideratge: així veuen l’Educació 360 els seus protagonistes
La jornada “L’Educació avança en clau 360” va atreure 800 persones de 145 municipis catalans. Representants d’escoles, instituts, d’entitats, i tècnics i regidors d’ajuntaments, van compartir i posar en comú les experiències impulsades, en àmbits i territoris molt diversos.
07 Gener 2019
Vine a la presentació de la Crida Centres Educatius 360!
Vine a la presentació de la Crida Centres Educatius 360 i suma’t al repte de connectar espais i temps educatius! Busquem escoles i instituts que desitgin explorar amb nosaltres les infinites oportunitats d’aprenentatge que ofereix un centre amb mirada educativa 360.
07 Gener 2019
Sant Boi: la Ciutat que Educa
L’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat va aprofitar la commemoració del Dia Mundial de la Ciutat Educadora, el passat 28 de novembre, per reconèixer el valor de les connexions entre els diferents agents educadors del municipi: entitats, centres educatius...
04 Gener 2019
Acord entre la Generalitat i l'Ajuntament del Prat per l'impuls d'IntersECCions
IntersECCions forma part dels projectes pilot que impulsa Educació 360 i promou el treball en xarxa i transversal del món educatiu, cultural i comunitari.
13 Desembre 2018
L’Educació avança en clau 360
Un any després de la presentació de l’Aliança Educació 360 ens tornem a trobar. Volem compartir experiències, debatre reptes, conèixer referents internacionals i imaginar futurs possibles. Aquest any presentem la Crida Centres Educatius 360". Ja et pots inscriure!
03 Desembre 2018
Passió per les Comunitats que Eduquen
Si haguéssim de triar una paraula per resumir el que es va viure a la Jornada final de Comunitats que Eduquen, aquesta és passió. 30 projectes que han implicat entitats de tot tipus i d’arreu del territori català es van trobar per donar resposta als reptes educatius de les seves comunitats.
03 Desembre 2018
Arrenca l’Educació 360 a les Terres de Lleida
“Tenim molts planetes, però ens fa falta un sistema”. Aquesta frase resumeix la jornada Iniciem l’Educació 360, celebrada el passat dissabte 1 de desembre, al Museu de Lleida.
02 Desembre 2018
Palafrugell decideix el seu futur educatiu, de forma col·laborativa
Representants de tots els agents educatius de Palafrugell van decidir de forma conjunta les línies prioritàries de treball del municipi, en matèria educativa. Ho van fer en la jornada Construïm l’Educació 360 a Palafrugell, celebrada el passat 16 de novembre.
01 Desembre 2018
Cerdanyola debat el seu model d'esport escolar
Cerdanyola del Vallès ha iniciat un procés per debatre quin ha de ser el seu esport escolar, a partir d'una reunió en el marc de la iniciativa Educació 360 i amb la participació de les entitats esportives i educatives.
30 Novembre 2018
Educació 360, acció comunitària i reptes de futur
El proper 30 de novembre coneixerem els 30 projectes d’experiències d’Educació 360, elaborats per les entitats de Comunitats que Eduquen. En aquesta jornada final, es farà públic el projecte guanyador i els tres finalistes.
16 Novembre 2018
Jornada per a la construcció de l’Educació 360 a Palafrugell
Si vols participar en la definició i decisió de les accions educatives que es duran a terme a Palafrugell, a curt, mig i llarg termini, pots fer-ho el proper 16 de novembre.
27 Octubre 2018
Lideratge i treball col·laboratiu al municipi: formació per a ajuntaments
“El lideratge ha de ser de tipus distributiu, relacional... una combinació de modèstia i de fortalesa/valentia, enlloc de lideratges heroics”
01 Desembre 2018
Iniciem l’Educació 360 a les Terres de Lleida. Tothom hi és convidat!
Inscriu-te a la jornada Iniciem l’Educació 360 a les Terres de Lleida que celebrarem el proper 1 de desembre al Museu de Lleida (Carrer del Sant Crist, 1. Lleida). Si formes part d'un centre educatiu, entitat, equipament o ajuntament, et convidem a participar d’aquesta trobada on parlarem sobre l’Educació 360 i el valor afegit que aporta a la tasca educativa.
24 Octubre 2018
El Consell Escolar de Sant Quirze del Vallès es converteix en Consell Educatiu
Després d’un any de treball col.laboratiu d’entitats, col.lectius, centres educatius i ajuntament, el Consell Escolar de Sant Quirze del Vallès s’ha convertit en Consell Educatiu.
21 Octubre 2018
Personalització de l’aprenentatge, des d’una visió comunitària
La personalització de l’aprenentatge és un pas més enllà de les propostes que hem treballat fins ara, a escala teòrica i pràctica, d’atendre la diversitat i oferir una educació de qualitat que s’ajusta a les característiques dels aprenents.
19 Octubre 2018
Ajuntaments i Generalitat, es comprometen amb l’impuls de l'Educació 360 en els municipis gironins
El caràcter transversal del canvi, el pacte de tots els partits polítics entorn l'educació i la construcció conjunta i d'a baix a dalt de l'#Educació360, principals conclusions de la jornada "Els municipis gironins davant el repte de l’Educació 360", celebrada el 19 de setembre, a la Universitat de Girona.
20 Octubre 2018
Jornada sobre la personalització de l’aprenentatge
És la personalització de l'aprenentatge una estratègia pedagògica de l'Educació 360? És necessària una comunitat que educa perquè sigui possible la personalització?
18 Octubre 2018
Els municipis gironins davant el repte de l’Educació 360. Inscriu-te!
El proper 18 d’octubre, celebrarem una jornada, a la Universitat de Girona, on posarem en comú les experiències d’Educació 360 i la forma en què s’estan duent a diversos municipis gironins. La trobada tindrà lloc a la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona (Pujada de Sant Domènec, 9. Girona) de 9.30 a 13 hores i ja t'hi pots inscriure.
20 Setembre 2018
Ampli consens perquè els ajuntaments impulsin polítiques d’Educació 360
Més de 600 persones de 133 municipis diferents van participar, en l'acte de presentació de les Propostes de Política Municipal d'Educació 360, el darrer 19 de setembre.
19 Setembre 2018
Segueix en directe l'acte de presentació de les propostes de política municipal
A partir de les 12 i fins les 14 hores, pots seguir aquí en directe l’acte de presentació de les Propostes de Política Municipal, elaborades per l’Aliança Educació 360.
06 Setembre 2018
Sis escoles de Sant Andreu impulsen conjuntament aprenentatges dins i fora l'escola
200 mestres de sis escoles i instituts de Sant Andreu han celebrat un claustre conjunt per definir la seva vinculació amb la comunitat.
31 Agost 2018
Debatem les propostes de política municipal. Inscriu-te!
El proper 19 de setembre parlarem i debatrem sobre les propostes de política local d’Educació 360 elaborades per a incorporar aquesta nova mirada educativa als municipis. Ho farem en l’acte “Connectar la comunitat: el paper dels ajuntaments en l'Educació 360”, de 12 a 14 hores, a l’espai Francesca Bonnemaison i t’hi pots inscriure ja.
23 Juliol 2018
33 ens locals i 48 entitats formen ja part del projecte
Les adhesions que ha sumat l’Aliança Educació 360 darrerament tindran un impacte notable. 33 ens locals i 48 entitats s’hi han adherit ja formalment.
13 Juliol 2018
Educació 360, estratègia clau per al país
Un dels principals objectius d’ Educació 360 és incorporar a les polítiques públiques una nova forma de concebre l’educació al territori. En aquest sentit, s’ha celebrat una reunió amb el conseller d’Ensenyament del govern català, Josep Bargalló, i s’han iniciat trobades amb representants dels diferents partits polítics catalans.
11 Juliol 2018
Les Escoles d'Estiu incorporen la reflexió sobre l'Educació 360
Les Escoles d’Estiu celebrades enguany constaten la necessitat de treballar en xarxa i comptant amb la comunitat.
15 Juny 2018
Finalitzen les sessions de capacitació de Comunitats que Eduquen
El divendres 15 de juny de 2018 vam realitzar la darrera sessió de capacitació del 30 projectes finalistes a la crida Comunitats que Eduquen.