El lleure contribueix a trencar el cercle de pobresa de molts infants i joves

20 Maig 2019

Estudi_Lleure_s
Estudi_Lleure_s
Foto: Fundació Pere Tarrés
  • Les activitats de lleure milloren les competències educatives i professionals dels participants, contribuint a trencar el cercle de pobresa de molts infants i joves que viuen en situació de vulnerabilitat
  • Així ho demostra l’estudi “Temps de lleure educatiu i competències acadèmiques i d’ocupabilitat: resultats i bones pràctiques” elaborat per la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL

Els resultats obtinguts en la recerca “Temps lleure educatiu i competències acadèmiques i d’ocupabilitat: resultats i bones pràctiques” mostren com el lleure millora les competències educatives i professionals dels participants, contribuint així a trencar el cercle de pobresa de molts infants i joves.

L’estudi, elaborat per la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL, apunta a que una de les vies per trencar aquest cercle és la promoció d’una educació inclusiva que inclogui també a les entitats i activitats de lleure i d’acció socioeducativa.

Millora de competències acadèmiques i professionals

Les tres competències acadèmiques que mostren més percentatge de millora són la competència social i cívica, amb 48,4 punts d’increment, aprendre a aprendre, amb 36 punts d’increment, i l’esperit emprenedor, amb un augment de 22,5 punts. Així doncs, es pot afirmar que el pas per a una entitat de lleure educatiu fomenta la capacitat d’aprenentatge, el respecte per les normes socials i l’educació cívica i social.

Txus Morata, una de les autores de l’estudi i professora de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL destaca la feina realitzada per les entitats de lleure, en relació a la igualtat de gènere, el respecte cap als altres, a la diversitat cultural i l’impacte a l’hora d’assumir responsabilitat i lideratge.

En l’àmbit de competències professionals, les tres que obtenen una millora més significativa després del pas per entitats de temps de lleure són el treball en equip, amb una millora de 38,4 punts, la flexibilitat, amb una millora del 37,2 punts, i la presa de decisions i resolució de problemes, amb 26,4 punts de millora.