Passaport Edunauta
CRIDA PASSAPORT EDUNAUTA:
La comunitat creix! Volem sumar 20 nous territoris per l’equitat educativa en el fora escola, t’uneixes?
Quan acaben les classes els infants segueixen aprenent a molts moments i llocs dels barris, municipis i territoris com per exemple quan assisteixen a un espectacle, un taller, visiten un museu o fem una activitat extraescolar.
Com podem reconèixer aquests aprenentatges i seguir ampliant les oportunitats educatives de tots els infants, especialment d’aquells que es troben en una situació de desavantatge social?
A la vegada que alineem i treballem de forma conjunta amb els múltiples agents amb potencial educatiu que tenim al territori i que aquests es sumin per a construir un projecte de ciutat que treballi per garantir l’accés a l’educació més enllà de l’escola?
Us proposem fer-ho a través d’una crida per a desplegar el programa del Passaport Edunauta, una eina d’educació 360 que treballa alinear als agents amb potencial educatiu del territori amb l’objectiu de potenciar l’accés de tots els infants a oportunitats educatives.
El repte
Les dades son clares 1 de cada 4 infants no pot accedir a activitats amb potencial educatiu quan acaba l’escola. Aquesta manca d’accés afecta especialment a infants que pertanyen a famílies amb pocs ingressos, baix nivell d’estudis i d’origen estranger. Aquesta dificultat en l’accés té un impacte en les hores d’aprenentatge i en les seves trajectòries educatives i vitals.
Durant 3 anys hem explorat i desenvolupat el programa del Passaport Edunauta conjuntament amb una comunitat de territoris i persones compromesa amb l’educació en el fora escola que esta contribuint a:
- Construir un ecosistema al territori amb perspectiva d’educació 360 amb entitats del territori impulsant un treball compartit per fer un territori edunauta per l’educació en el fora escola.
- Enfortir un treball més integral entre àrees dels ajuntament per a impulsar un treball connectat.
- Impulsant un catàleg d’activitats variat i de qualitat i accessibles per a tots els infants.
- Ampliar les oportunitats educatives dels infants més enllà de l’escola amb actuacions a diverses.
Volem seguir sumant territoris compromesos amb l’educació en el fora escola a la vegada que impulsem un treball més enfocat en oferir solucions centrades en l’equitat en l’accés. Aquesta crida és possible gràcies al finançament de la UE – NextGenerationEU
A qui busquem?
Ajuntaments, agrupacions de municipis consorcis, consells comarcals o organitzacions (preferentment entitats de base comunitària, entitats socioeducatives) que vulguin desplegar el Passaport Edunauta adaptant el recurs a la realitat del seu entorn, i que doni resposta als següents eixos clau del programa:
- Crear connexions entre aprenentatges i agents diversos.
- Situar l’equitat i la qualitat al centre de les polítiques i pràctiques educatives.
- Millorar la implementació de polítiques públiques que fomenten la igualtat d’oportunitats en el fora escola.
Què us oferim?
Als agents que hagin estat seleccionats per al desplegament de
- Capacitació inicial, suport a una diagnosi i assessorament estratègic per definir pla de treball. (estimat en 8 hores de capacitació)
- Acompanyament especialitzat i individual adaptat als reptes del vostre territori per a desplegar l’eina amb un treball específic sobre el treball d’equitat en l’accés a les activitats al fora escola. (20 hores d’acompanyament)
- Accés a tots els materials del programa i funcionalitats: guies i toolkits de suport, materials d’identitat gràfica, l’eina digital i recursos per a l’avaluació.
- Espais de reflexió i grupal en formats presencial i online: (almenys dues trobades presencials i 1 trobada per trimestre online)
- Formar part de la comunitat edunauta, una xarxa de territoris compromesos amb l’educació més enllà de l’escola per intercanviar coneixement.
Què us demanem?
Si participeu d’aquesta crida de Passaport Edunauta us demanem:
- El compromís de vinculació d’almenys 1 persona del municipi/territori per a formar part de l’equip impulsor inicial, preferentment tècnics i tècniques municipals de diverses àrees/regidories educació i social.
- La participació activa a les sessions de capacitació grupals.
- La participació en les trobades de la comunitat edunauta, un mínim de dues trobades anuals.
- L’elaboració d’un pla de treball i treball proactiu per al desplegament d’aquest al territori amb el suport estratègic i tècnic de la Cooperativa Més Educació i Educació 360 que faran l’acompanyament durant tot el procés.
- Un treball proactiu per a garantir el desplegament del Passaport Edunauta de forma continuada al territori.
Què cal fer per participar-hi?
Encara tenim alguna vacant! Si esteu interessats en participar cal que ompliu el FORMULARI:
Les candidatures es valorarant segons
- La proposta 360: el recorregut i visió de futur en relació al desplegament del Passaport Edunauta i l’educació 360 al seu territori.
- Es tindrà en compte la diversitat dels participants quant a distribució territorial, mides dels municipis i treball de les entitats.
- Potencial del projecte presentat i l’estat de l’Educació 360 en aquell territori.
- Capacitat per activar un treball coordinat entre àrees municipals i altres agents al territori.
Trobareu tota la informació a les bases
Contacta amb nosaltres
Si tens qualsevol dubte o necessites més informació, contacta amb nosaltres a través del correu electrònic: hola@passaportedunauta.cat
TROBADA VIRTUAL del Passaport Edunauta: Tot allò que necessites saber per a impulsar els aprenentatges en el fora escola
Saps que el Passaport Edunauta és un programa que ajuda als territoris a ampliar les oportunitats educatives de tots els infants? El programa també contribueix a facilitar un treball connectat amb tots els agents del territori.
A més a més, el 72% dels infants afirma que gràcies al programa i a les activitats on han participat han après coses noves i han descobert el seu territori. 14.000 infants i 30 territoris ja han desplegat el programa.
Com és pot desplegar el programa? Quines són les potencialitats del recurs per a potenciar el treball a nivell municipal? Quins són els beneficis? o quins reptes han tingut i com s’han resolt?
Segur que aquestes i altres preguntes t’han sorgit sobre el Passaport Edunauta. Et convidem el dimarts 19 de setembre a les 10 hores a conèixer el programa i resoldre’ls.
Aquesta trobada virtual, de 1:30 hores de durada aproximada, serà una oportunitat per endinsar-te en el programa, les seves funcionalitats i com aquestes poden ser útils per al vostre territori, conèixer de primera mà l’experiència i vivència de les persones tècniques responsables del desplegament d’alguns dels 30 territori. També hi haurà un espai obert de preguntes
Volem animar-te a participar de la trobada, descobrir el programa i sumar-te a la comunitat edunauta! Inscriu-t’hi en aquest formulari i en els propers dies et farem arribar l’enllaç de la trobada
Si teniu algun dubte o necessites més informació podeu contactar amb en Lluís Mas, responsable de la crida escrivint un missatge.
No perdis el nord
desembre 17, 2018Oficina jove del Pallars Sobirà QUÈ HEM APRÈS PARTICIPANT A LA CRIDA “COMUNITATS QUE EDUQUEN” DEL PROGRAMA EDUCACIÓ360º? PUNT DE PARTIDA Quan la Fundació J. Bofill, entre altres, va proposar […]
La troca: escola comunitària
desembre 17, 2018Associació educativa i cultural FORMES La Troca és una escola comunitària de formació permanent de persones joves i adultes que pretén garantir el dret a l’educació al llarg de la […]
Aposta X tu
desembre 17, 2018Cooperativa REFLEXES El curs 2015-2016 engegàvem el projecte «Aposta X Tu» plagats d’il·lusió, convicció i incertesa. Fins aquell moment no havíem treballat amb alumnat de Cicles Formatius de Grau Mig (CFGM) pròpiament, […]
Verdum 720: capgirant el reforç escolar
desembre 17, 2018Fundació Pare Manel i Escola Pia Luz Casanova Verdum perquè el barri és el territori que ens uneix a la ciutat de Barcelona. 720 perquè no necessita una mirada, no […]
Eduquem junts
desembre 17, 2018L’escola Montbaig i l’esplai Eixida treballen Educant junts al barri de Camps Blancs de Sant Boi de Llobregat El REPTE Crear un projecte educatiu d’entorn que tingui un rang superior […]
Riborquestra
desembre 17, 2018El repte i la seva vinculació a les necessitats educatives dels infants i joves: Consolidar la igualtat d’oportunitats en projectes artístico-socials d’alt valor educatiu entre els infants, joves i adults […]
Santa Coloma Sona
desembre 17, 2018El repte i la seva vinculació a les necessitats educatives dels infants i joves. Aquest projecte vol donar dimensió al que ja vam iniciar fa 7 anys, SANTA COLOMA SONA […]
#I3
desembre 17, 2018L’I3# (Itineraris Individuals Inclusius) és una acció emmarcada dins el projecte de medi obert de Tarda Jove a Lloret de Mar. El projecte dona una atenció individualitzada als participants que […]
Esplaia’t
desembre 17, 2018Atzavara-arrels és una associació sense ànim de lucre que neix a les Terres de l’Ebre a l’any 2000, per iniciativa d’un grup de persones compromeses amb la realitat local i […]
WallaSocial
desembre 17, 2018Fundació Carta de la Pau som persones i professionals que treballem en entitats, serveis i projectes en l’àmbit de l’educació comunitària i l’acció social. Concretament formem part del Centre de […]
Espai educatiu Trinitat Nova
desembre 17, 2018Institut escola Trinitat Nova Ens vam inscriure a la crida Educació 360 amb l’objectiu d’assolir el repte d’apropar els recursos de l’entorn i connectar-los amb els interessos i motivacions dels […]
Nexes: convertint necessitats educatives en oportunitats d’aprenentatge
desembre 17, 2018Esplai La Gresca Entenem el territori com una de les eines més fortes de cohesió de la societat democràtica i les iniciatives de La Gresca s’encaminen a reforçar-lo. Pensar i actuar […]
Gaudeix i aprèn
desembre 17, 2018“Escola, família i entorn: Junts per la igualtat d’oportunitat” era un projecte que es va posar en marxa des del Club Infantil Juvenil Sanfeliu-Sant Ildefons el curs 2015-16 . El […]
Aprenem compartint
desembre 17, 2018Aprenem compartint és un projecte comunitari d’acompanyament educatiu per a infants de primària i de secundària. L’equip impulsor és Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Bordeta (una federació d’entitats […]
Itineraris 360: aprenentatges personalitzats per assolir l’èxit educatiu
desembre 17, 2018PebMINA- Projecte educatiu de barri La Mina Itineraris 360 són uns itineraris d’aprenentatge personalitzat, on a través d’un pla de treball compartit, s’abordaran les necessitats de les diferents àrees que […]
Trhe Músik:al Project
desembre 17, 2018L’escola de músics i JPC The MúsiK:al Project, ha sorgit del repte, de connectar els interessos i motivacions dels joves creant un espai musical, participatiu de debat, on compartir les seves inquietuds, […]
Projecte socioeducatiu Biblioteca Bon pastor
desembre 17, 2018Projecte Socioeducatiu de la Biblioteca Bon Pastor El repte: La biblioteca Bon Pastor és un equipament públic de proximitat que pertany al Consorci de Biblioteques de Barcelona. L’any 2005, en […]
ApreniJoc: centre de connexions
desembre 17, 2018Com a entitat, el curs 2016-2017 vam començar a replantejar-nos el projecte d’ApreniJoc, iniciat vuit anys abans dins del marc del Pla Educatiu d’Entorn, per tal de: recordar les arrels […]
Camí escolar segur
desembre 17, 2018Davant el llançament de la Crida “Comunitats que eduquen” i la voluntat de trobar iniciatives comunitàries que apostin pel treball i lideratge col·laboratiu entre diversos actors/actrius, va ser inevitable pensar […]
Teixint lligams
desembre 17, 2018REPTE Millorar les oportunitats educatives dels infants de 6 a 16 anys del barri de La Pau, en funció de les seves necessitats i interessos, connectant-los amb les oportunitats educatives […]
COOKUS
desembre 17, 2018COOKUS: Servei d’Intervenció Educativa (SIE) A través d’aquest text volem compartir amb vosaltres el nostre procés de reflexió i de reformulació del nostre projecte perquè esdevingui un servei més comunitari […]
+ EDUCACIÓ SANT ANDREU
desembre 17, 2018+ Educació +Educació Sant Andreu és un projecte comunitari que neix de la necessitat d’algunes escoles de Sant Andreu de treballar en xarxa per oferir més i millors oportunitats educatives […]
OKUPA’T
desembre 17, 2018Descripció del projecte El projecte “OKupa’t” neix per sumar esforços en l’orientació dels infants i adolescents, motivant-los a “okupar” el seu temps de forma saludable i a “okupar-se” ells mateixos: […]
A la plaça!!
desembre 17, 2018Fundació Surt: Dinamització de l’espai públic per la promoció de la convivència REPTE El projecte “A la Plaça”, neix amb la voluntat de ser una proposta per la millora de la […]
Espais per aprendre, espais per compartir
desembre 17, 2018Aquest curs, a partir de la formació feta amb la Fundació Jaume Bofill, posarem en marxa el projecte: Espais per aprendre, espais per a compartir, centrant-nos en el projecte que […]
Juguem?
desembre 17, 2018Fundació Atenea El XEJ, la Xarxa d’Esplais Juguem, es porta a terme al municipi de Salt, al Gironès. Tot i que anteriorment ja s’havia dut a la pràctica, des del […]
EducArts
desembre 17, 2018EducArTS Zona Nord és una iniciativa de Pla de Barris i es desenvolupa als barris de Ciutat Meridiana, Torre Baró i Vallbona de la ciutat de Barcelona. La seva gestió, […]
Els escacs un projecte per compartir
desembre 17, 2018Casal Cívic Camp Clar i Punt Òmnia El projecte s’inicia com a un repte educatiu amb el joves que participen de les activitats del Casal Cívic de Campclar; liderat per […]
Creative Kids
desembre 17, 2018Casal dels Infants Des de l’Espai Tecnològic Comunitari, hem volgut adherir-nos a la Crida de Comunitats que Eduquen amb una proposta renovadora de la iniciativa Raval Kids, que veníem promovent […]
ESFERA Jove: enfortint la comunitat des de la participació juvenil
desembre 17, 2018REPTE: Repte de la crida: Connectar els interessos i motivacions dels joves amb els recursos educatius del territori per a personalitzar les seves experiències educatives. Repte del projecte: Enfortir el […]
Jornada final : Construïm l’educació comunitària del futur
novembre 8, 2018Construïm l’educació comunitària del futur Quins reptes tenen les iniciatives comunitàries per contribuir més intensament a l’Educació 360? Quines condicions i polítiques de suport calen perquè les iniciatives educatives comunitàries […]
Personalitzar l’aprenentatge clau per a incrementar oportunitats educatives
juny 22, 2018El divendres 15 de juny vam realitzar la darrera sessió de capacitació del 30 projectes finalistes a la crida Comunitats que Eduquen impulsada per la Fundació Bofill amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i […]
Dotem d’eines i recursos els projectes per alinear-los a l’Educació 360
juny 18, 2018Després de la sessió liderada per la Mireia Mas, sobre la igualtat d’oportunitats educatives en els ecosistemes d’Educació 360, el divendres 1 de juny vam continuar el procés de capacitació […]
Els projectes seleccionats inicien el procés de capacitació
maig 29, 2018El divendres 18/05 vam iniciar el procés de capacitació que ha de permetre als 30 projectes finalistes de la crida incorporar les eines i recursos necessaris per a alinear-se als […]