Les escoles i instituts seleccionats a la crida Centres Educatius 360 comencen un intens procés de capacitació

03 Maig 2019

Centres_Educatius360_Formació_b
  • El procés de formació, iniciat el 4 de maig, inclou una fase de fase de coneixement i d’intercanvi, activitats d’enriquiment i inspiració amb visites i un espai per a la construcció de propostes
  • Mostra d’experiències educatives, camins d’aprenentatge vivencials, laboratoris i molt més per una formació intensa i molt vivencial
  • Dins el procés, es realitzaran dues activitats obertes a tothom: una jornada d’experiències en xarxa, a l’escola Virolai, i un diàleg sobre la personalització de l’aprenentatge, a l’escola Octavio Paz
  • 56 escoles i instituts s’han presentat a la crida Centres Educatius 360. D’aquestes, s’ha seleccionat 30 propostes

Els 30 projectes seleccionats a la crida Centres Educatius 360 han començat el procés de capacitació, que tindrà lloc aquest mes de maig. Es tracta d’una formació intensa i molt vivencial amb espais d’inspiració, capacitació, connexió, jornades, visites, laboratoris i mentories. La crida realitzarà una part de la formació en obert perquè tothom hi pugui accedir. El procés consta de tres fases:

Coneixement i intercanvi

L’objectiu és aprofundir sobre els tres eixos de la crida, un moment per conèixer projectes similars entre centres educatius, per compartir… També per reflexionar entorn les accions que duu a terme l’escola o l’institut en relació a la connexió dels temps i espais lectius i no lectius, la promoció de la personalització i itineraris d’aprenentatge i la relació amb l’entorn.

Aquesta fase es va dur a terme en la sessió celebrada el darrer 4 de maig i va comptar amb la participació d’Elena Sintes, cap de projectes de la Fundació Jaume Bofill, que va centrar la seva intervenció en les noves jornades escolars. Moisés Esteban, director de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Girona, va aprofundir sobre la personalització i itineraris d’aprenentatge i Jordi Collet, sociòleg, educador social i professor titular de sociologia de l’educació de la Universitat de Vic, va parlar sobre la necessitat de l’escola de treballar en xarxa amb el territori.

Enriquiment i inspiració

L’objectiu d’aquesta fase és la d’oferir experiències que generin inspiració. D’una banda, els 30 projectes seleccionats podran realitzar un itinerari d’aprenentatge per a enriquir-los, tant a nivell metodològic com a nivell de contingut.

En aquesta fase, es faran dues activitats obertes també a centres educatius que no participen a la crida: una jornada d’experiències en xarxa, a l’escola Virolai, per tal de visibilitzar la diversitat i un diàleg sobre la personalització de l’aprenentatge i un diàleg sobre la personalització de l’aprenentatge, amb mirada 360 amb César Coll i Coral Regí, a l’escola Octavio Paz de Barcelona.

Construcció de propostes

En aquest punt de la formació, els centres educatius veuran com passar de les oportunitats a les realitats. S’oferiran espais per co-crear les propostes, facilitant eines innovadores, amb la realització de laboratoris d’intercanvi i mentoria.

D’entre els 35 centres seleccionats a la crida Centres Educatius 360 (una de les propostes s’ha presentat en conjunt entre 6 centres educatius), 32 són públics i 2 concertats i 1 de privat i estan distribuïts entre les demarcacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.