La Diputació de Girona anuncia el seu compromís amb els municipis que impulsin l’Educació 360, amb una línia d’ajuts 

17 Novembre 2019

Jornada_Comarques_Gironines2
  • Les administracions educatives de les comarques gironines anuncien la seva aposta estratègica per l’Educació 360, en el marc de la jornada Els Municipis Gironins: compromís amb l’Educació 360
  •  Prop de 90 tècnics i regidors de 25 ajuntaments de les comarques gironines s’apleguen per debatre sobre quines estratègies cal aplicar per generar noves oportunitats educatives, sense exclusions

Les administracions educatives de les comarques gironines han deixat clara la seva aposta estratègica per l’Educació 360. Ho han fet a la jornada Els Municipis Gironins: compromís amb l’Educació 360, celebrada a la facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, el passat 14 de desembre. Albert Quintana, coordinador de la Xarxa Territorial d’Educació 360 de les Comarques Gironines, destaca la importància d’aquest compromís:

Josep Piferrer, diputat de l’àrea d’educació de la Diputació de Girona, àrea de nova creació dins de la Diputació gironina, ha explicat que “la nostra funció és estar al costat dels ajuntaments que impulsen l’Educació 360 per assessorar-los i donar-los suport econòmic”. Amb aquest objectiu, Piferrer ha anunciat que el 2020 es posarà en marxa una línia d’ajudes per formació en Educació 360 i que el 2021 se’n crearà una altra per impulsar projectes amb aquesta nova mirada educativa.

Per la seva banda, Martí Fonalleras, director dels serveis territorials del departament d’Educació a Girona, ha reafirmat el compromís del govern català amb l’Educació 360. Fonalleras ha felicitat l’impuls de l’Aliança Educació 360 a les comarques gironines, que ha passat, els darrers mesos, de 6 a 14 ajuntaments implicats. Fonalleras ha destacat que el paper del municipi és clau en aquest àmbit per a definir mesures per avançar en l’equitat.

En aquesta mateixa línia, el diputat de l’àrea d’educació de la Diputació de Barcelona, Alfredo Vega, ha destacat que els ajuntaments són “l’element clau per la transformació dels nostres territoris amb el principal objectiu de treballar per l’equitat” i els ha demanat que reivindiquin el seu paper com a agent educatiu.

D’altra banda, Sílvia Llach, vicerectora de la UdG, ha assegurat que “cal intensificar la mirada 360 en tots els espais lectius i de la vida diària, garantir la diversitat d’aprenentatges i l’equitat” i ha reiterat també el compromís de la Universitat amb l’#Educació360.

Mesures per l’equitat i estratègies per a generar més oportunitats educatives

Marina Valladares, coordinadora de la Xarxa Territorial d’Educació 360 a les Comarques Gironines, ha destacat la presència de prop de 90 tècnics i electes de 25 municipis de les comarques gironines.

Els participants han treballat entorn els 4 eixos principals de l’Educació 360. Com han explicat Moisès Esteban i Ferran López, de la Xarxa Territorial d’Educació 360 a les Comarques Gironines, els grups de treball han discutit sobre la necessitat de pensar i dur a terme les accions educatives de forma conjunta, generant la confiança necessària per a fer-ho possible. També s’ha debatut sobre el fet que les beques per garantir l’equitat a tots els aprenentatges són un condició necessària, però no suficient sinó van acompanyades d’una orientació.

L’experiència de la Diputació de Barcelona: connectar per treballar per l’equitat

El gerent de l’àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona, Jordi Plana, ha explicat que l’Educació360 passa per “l’equitat, generar més i millors oportunitats educatives i connectar el conjunt d’actors educatius, espais i temps en els que s’educa”.

Plana ha destacat “els alts nivells de desigualtat en l’accés a l’educació de les activitats educatives més enllà de l’escola” i ha dit que “per treballar per l’equitat necessitem connectar tots els agents educatius perquè l’escola no ho pot fer sola”. Segons Plana, connectar és una forma de resoldre problemes i una metodologia per avançar.

Jordi Plana ha explicat que ja són 78 els municipis de les comarques de Barcelona que s’han adherit a l’#Educació360. El 41% duu a terme activitats dins l’horari lectiu amb agents del territori. Respecte a les línies de treball d’Educació360 als municipis barcelonins pel 2020 passen per impulsar la constitució d’ecosistemes educatius locals amb models i projectes de connexió d’espais, temps, aprenentatges i agents educatius.

Propera trobada: 25 d’abril

Aquesta jornada ha estat la segona que la Xarxa Territorial de les Comarques Gironines ha organitzat, dirigida als municipis. Avui s’ha anunciat que la propera jornada, on es convidaran entitats, centres educatius i ajuntaments, se celebrarà el proper 25 d’abril.

L’Educació 360 planteja que l’infant i el jove aprèn al llarg del seu dia a dia, dins i fora de l’escola: a la biblioteca, el parc, la plaça, el museu, el poliesportiu, dins i fora de l’horari lectiu… Actualment, molts i diversos agents educatius fomenten l’aprenentatge al territori i l’Educació 360 aposta per la seva connexió per afavorir la creació d’oportunitats educatives per a tothom.

  • Us convidem a veure la jornada completa
  • Si esteu interessats en formar part de la Xarxa Territorial d’Educació 360 a les Comarques Gironines, contacteu-hi!