Celrà es proposa incorporar l’equitat en les activitats educatives, fent xarxa

15 Febrer 2020

Jornada_Educació360_Celrà_s
  • Impulsar un portal educatiu 360, recuperar l’espai públic com a espai de joc i incorporar l’equitat en l’enfocament de les activitats educatives, algunes de les propostes de la Jornada d’Educació 360 de Celrà
  • La trobada ha servit perquè els diferents agents del municipi comparteixin els objectius educatius de Celrà per als propers mesos  

La primera Jornada d’Educació 360 a Celrà ha finalitzat amb l’acord de prioritzar cinc accions educatives al municipi. Les propostes les durà a terme l’Equip Motor d’Educació 360, constituït, en la mateixa jornada, i són aquestes:

  1. Consensuar un valor municipal anual, que permeti treballar i desenvolupar un tema, com per exemple, la perspectiva de gènere, des d’una mirada de poble. Es tracta de temes que responguin a un interès i necessitat compartida per a treballar-los, des del punt de vista educatiu i en tots els àmbits.
  2. Crear un Portal 360 a nivell municipal per visibilitzar els recursos, serveis, oportunitats, projectes i activitats educatives.
  3. Recuperar l’espai públic com a espai de joc dels infants, posant en valor el joc lliure.
  4. Plantejar un projecte d’acompanyament i acollida familiar entre famílies voluntàries, nouvingudes o altres que ho necessitin.
  5. Impulsar un espai de de construcció i reflexió conjunta per replantejar l’enfocament de les activitats educatives, des de la inclusió i l’equitat.

La trobada Celrà s’educa fent xarxa!, la primera sobre Educació 360 celebrada al municipi, ha comptat amb la participació de 55 persones de diferents centres i espais educatius del poble. A partir de 4 grans reptes, els participants han treballar de forma conjunta les prioritats del municipi en matèria educativa.

El grups col·laboratius han debatut sobre com conèixer-nos i reconèixer-nos entre els diferents agents educatius; com millorar la coordinació entre els diferents agents; com augmentar la implicació i la participació ciutadana en l’àmbit educatiu i de quina manera es pot millorar l’equitat i igualtat d’oportunitats en l’accés a les oportunitats educatives.